בס"ד
לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה (הגמרא מסכת בבא מציעא דף ל').
ממשיכה הגמרא ומפרשת שהעמידו דבריהם על הדין ולא הלכו לפנים משורת הדין בדרך הפשרה.
והנה קשה אם האדם צודק בדין תורה מדוע שילך לפשרה, ילך על פי הדין על מה שמגיע לו.
אלא פה לומדים יסוד גדול, כאשר האדם דן את כולם לכף זכות, מנסה להעביר על מידותיו ומחפש את הטוב שבשני אף בשמים כך נוהגים עם האדם וגם אם אצלו יש דבר שצריכים לנהוג בו על פי דין מרחמים עליו וממתקים עליו את הדין והולכים עמו משמים על פשרה ולא על יקוב הדין את ההר.
הנה ניכנס הערב ליום תשעה באב יום של הרהורים, התבוננות ומחשבה ועיקרו של יום לעבוד על עצמנו על אהבת חינם ולחפש את הטוב שבשני ולהשתדל להגיע לפשרה ולא ליקוב הדין את ההר.
ובנה ירושלים עיר הקודש במהרה בימינו.
לא חרבה ירושלים אלא על שדנו בה דין תורה (הגמרא מסכת בבא מציעא דף ל').
ממשיכה הגמרא ומפרשת שהעמידו דבריהם על הדין ולא הלכו לפנים משורת הדין בדרך הפשרה.
והנה קשה אם האדם צודק בדין תורה מדוע שילך לפשרה, ילך על פי הדין על מה שמגיע לו.
אלא פה לומדים יסוד גדול, כאשר האדם דן את כולם לכף זכות, מנסה להעביר על מידותיו ומחפש את הטוב שבשני אף בשמים כך נוהגים עם האדם וגם אם אצלו יש דבר שצריכים לנהוג בו על פי דין מרחמים עליו וממתקים עליו את הדין והולכים עמו משמים על פשרה ולא על יקוב הדין את ההר.
הנה ניכנס הערב ליום תשעה באב יום של הרהורים, התבוננות ומחשבה ועיקרו של יום לעבוד על עצמנו על אהבת חינם ולחפש את הטוב שבשני ולהשתדל להגיע לפשרה ולא ליקוב הדין את ההר.
ובנה ירושלים עיר הקודש במהרה בימינו.
No comments:
Post a Comment