בס"ד
אמרנו כמה פעמים, שכל ההמצאות החדשות שיצאו לעולם כגון: הרנטגן וכו', באו מכח הסט"א, ומצד הטומאה ומלאך המוות, אף שיש סוברים וחושבים, שע"י ההמצאות הללו, מגלים את המחלות ויכולים להציל חיים.
הקב"ה ברא את האדם בחכמה, ואם רצה שיוכלו לראות מבחוץ את הנעשה בתוך גוף האדם, אם יש לו מחלות ח"ו וכדומה, היה בורא אותו באופן שיכולו להביט מבחוץ כלפי פנים, ומכיוון שהשם יתברך לא עשה את האדם בצורה כזו, מוכח שלא רצה בכך והסתיר בכוונה את פנימיות גוף האדם, כאשר ח"ו האדם אינו חש בטוב, ישפוך שיחו לפני "רופא כל בשר ומפליא לעשות" ובכח האמונה זו, כבר זכו הרבה לישועות, ואף ייסורים גדולים חלפו כלא היו, וכדברי חז"ל: החש בראשו יעסוק בתורה, היום הולכים עם ההמצאות של מלאך המוות, וכשמרגישים כאב או חולי, רצים קודם לעשות רנטגן ופי זה קובעים איזה מחלה יש לו.
אנשים לא מבינים, שבעצם הליכה זו וגילוי המחלה, גורמים להרעת מצב החולה, כי אם יודעים את חומרת המחלה, כבר זקוקים לנס גלוי ורחמים מרובים ואז קשה לפעול, אך, אילו המחלה הייתה מוסתרת ולא יודעים את חומרתה, היה קל יותר להיוושע, וכשנתבונן בברכת "אשר יצר", שהיא ברכה, מהמופלאות שבברכות, נמצא: "אשר יצר את האדם בחוכמה וברא בו נקבים נקבים חלולים חלולים.
נקשה: מדוע הקב"ה לא ברא את האדם, בצורה שיראו, דרך מקומות מסוימים, גם את בעיות גופו הפנימי? מדוע הכל חתום וסתום? אלא, הקב"ה השאיר את זה לכח האמונה והתפילה שהוא "רופא כל בשר ומפליא לעשות", ופגם זה, הריצה וההישענות על הרופאים, הוא מפגמי הדור, וידוע, שצדיקי העולם, שנאו את הרופאים, התכלית השנאה, וטענתם הייתה שהם גורמים לקיצור ימים.
ידוע המעשה, על אחד מקדושי עם ישראל: האדמו"ר מזידיטשוב זצוק"ל בעל הספר "עטרת צבי", שבשעה שפרצה באירופה מגיפה גדולה, שהפילה חללים רבים ואנשי העיר מונקאטץ', שיגרו אליו, מכתב לבקש שיפעל להציל את נפשם, השיב להם: שכל הצרות באות, בעוון הרופאים שבעיר והוסיף ואמר שהוא ערב שבל העיר מונקאטץ' לא יראה ח"ו שום נזק גדול וקטן לשום בר ישראל, אך כל זה בתנאי שברגע שיקבלו את המכתב - יגרשו את הרופא מן העיר.
וכשנסכם הדברים, דברים אלו נאמרו על צדיקים גדולי עולם, אך דברים אלו, צריכים להיות מגדל אור מול עיניניו, וודאי שבדור יתום זה חייב אדם להיוועץ ברופא "ונשמרתם לנפשותיכם" ורפו ירפא" מכאן שניתנה רשות לרופא לרפא, אך לא לשים את כל מהווי נפשו על דברי הרופא, ולא להיות נחפז בכל עניין קטן לרופא, להישען על אמונתינו ותורתינו הקדושה, כי הוא הנותן לנו כח לעשות חיל!
(חזון יאשיהו - האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א)
בשורות טובות!
אמרנו כמה פעמים, שכל ההמצאות החדשות שיצאו לעולם כגון: הרנטגן וכו', באו מכח הסט"א, ומצד הטומאה ומלאך המוות, אף שיש סוברים וחושבים, שע"י ההמצאות הללו, מגלים את המחלות ויכולים להציל חיים.
הקב"ה ברא את האדם בחכמה, ואם רצה שיוכלו לראות מבחוץ את הנעשה בתוך גוף האדם, אם יש לו מחלות ח"ו וכדומה, היה בורא אותו באופן שיכולו להביט מבחוץ כלפי פנים, ומכיוון שהשם יתברך לא עשה את האדם בצורה כזו, מוכח שלא רצה בכך והסתיר בכוונה את פנימיות גוף האדם, כאשר ח"ו האדם אינו חש בטוב, ישפוך שיחו לפני "רופא כל בשר ומפליא לעשות" ובכח האמונה זו, כבר זכו הרבה לישועות, ואף ייסורים גדולים חלפו כלא היו, וכדברי חז"ל: החש בראשו יעסוק בתורה, היום הולכים עם ההמצאות של מלאך המוות, וכשמרגישים כאב או חולי, רצים קודם לעשות רנטגן ופי זה קובעים איזה מחלה יש לו.
אנשים לא מבינים, שבעצם הליכה זו וגילוי המחלה, גורמים להרעת מצב החולה, כי אם יודעים את חומרת המחלה, כבר זקוקים לנס גלוי ורחמים מרובים ואז קשה לפעול, אך, אילו המחלה הייתה מוסתרת ולא יודעים את חומרתה, היה קל יותר להיוושע, וכשנתבונן בברכת "אשר יצר", שהיא ברכה, מהמופלאות שבברכות, נמצא: "אשר יצר את האדם בחוכמה וברא בו נקבים נקבים חלולים חלולים.
נקשה: מדוע הקב"ה לא ברא את האדם, בצורה שיראו, דרך מקומות מסוימים, גם את בעיות גופו הפנימי? מדוע הכל חתום וסתום? אלא, הקב"ה השאיר את זה לכח האמונה והתפילה שהוא "רופא כל בשר ומפליא לעשות", ופגם זה, הריצה וההישענות על הרופאים, הוא מפגמי הדור, וידוע, שצדיקי העולם, שנאו את הרופאים, התכלית השנאה, וטענתם הייתה שהם גורמים לקיצור ימים.
ידוע המעשה, על אחד מקדושי עם ישראל: האדמו"ר מזידיטשוב זצוק"ל בעל הספר "עטרת צבי", שבשעה שפרצה באירופה מגיפה גדולה, שהפילה חללים רבים ואנשי העיר מונקאטץ', שיגרו אליו, מכתב לבקש שיפעל להציל את נפשם, השיב להם: שכל הצרות באות, בעוון הרופאים שבעיר והוסיף ואמר שהוא ערב שבל העיר מונקאטץ' לא יראה ח"ו שום נזק גדול וקטן לשום בר ישראל, אך כל זה בתנאי שברגע שיקבלו את המכתב - יגרשו את הרופא מן העיר.
וכשנסכם הדברים, דברים אלו נאמרו על צדיקים גדולי עולם, אך דברים אלו, צריכים להיות מגדל אור מול עיניניו, וודאי שבדור יתום זה חייב אדם להיוועץ ברופא "ונשמרתם לנפשותיכם" ורפו ירפא" מכאן שניתנה רשות לרופא לרפא, אך לא לשים את כל מהווי נפשו על דברי הרופא, ולא להיות נחפז בכל עניין קטן לרופא, להישען על אמונתינו ותורתינו הקדושה, כי הוא הנותן לנו כח לעשות חיל!
(חזון יאשיהו - האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א)
בשורות טובות!
No comments:
Post a Comment