בס"ד
עם ישראל עבר נסיונות רבים במשך הדורות ותמיד "מהרסייך ומחריביך ממעייך יצאו", וצריך להיזהר זהירות גדולה, ולזהות את הטועים המקלקלים והמקולקלים, לפני שיהיו שורש פורה ראש ולענה, כקורח ועדתו, כדתן ואבירם, וכן כך במשך כל התקופות מהיותינו עם.
בפרשות של קורח ושל בלעם, ושל דתן ואבירם וזימרי בן סלוא, רואים כמה רע והשפעה שלילית יש לאנשים לא טובים בתוך עם ישראל, הגמרא מספרת: על רבן גמליאל, אשר שם שומר בפתח בית המדרש ואמר: מי שתוכו כברו, יכול להיכנס לבית המדרש ומי שאינו בעל מעלה רמה וצדקות, אינו יכול להכנס לבית המדרש, עבר זמן והורידו את רבן גמליאל מנשיאותו, ובאותו יום, הוציאו את השומר מפתח בית המדרש, ואמרו חז"ל: שנוספו יותר מ 700 ספסלים לבית המדרש, וצריך להקשות, מדוע רבן גמליאל שם שומר? כל מי שרוצה להיכנס וללמוד תורה, שיתנו לו להיכנס מדוע שומר, אשר מנע מאות ספסלים?
אלא, אפשר לפרש ולומר: מובא בחכמי ההלכה, מתי שבא לפני הדיינים דין תורה, הדיינים צריכים לשמוע את התובע ואת הנתבע, ואחרי שמסיימים לשמוע, מוצאים את שניהם מן החדר, פוסקים את ההלכה וקוראים להם לשמוע את הפסק.
וקשה, מדוע לא יפסקו לידם? מדוע צריכים להוציאם מחוץ לחדר?
אלא, כאשר אחד משקר או לא דובר אמת, הוא משרה אוירה רעה מאוד, כח שלילי ביותר בחדר ובמקום שבו הוא נמצא, עד אשר הוא משבש את דעת התורה ואת הדעת הנכונה, ולכן אי אפשר שיהיה שם אדם משקר, התובע או הנתבע, ואחרי שמוצאים אותם הקב"ה עוזר ונמצא בקרב הדיינים, כדברי חז"ל: ,אלוקים ניצב בעדת אל", הקב"ה נמצא יחד עמם, ועל פי זה יובן, מדוע רבן גמליאל שם שומר בפתח בית המדרש, משום, שבתקופת רבן גמליאל, נפסקו היסודות החשובים ביותר והאבני דרך החשובים ביותר של ההלכה היהודית ודרך היהדות, ולכן, הקפיד שמי שאין תוכו כברו, לא יהיה בבית המדרש, בכדי שלא ישבש ויקלקל את דעת תורה האמיתית ואת היסודות החשובים לנו.
צריך לחזק בנפשנו, כאשר יש אדם מקולקל, צריך להוקיע אותו מתוכינו, הנזק והחורבן שלו חמור ביותר, עצם הימצאות תפוח רקוב בארגז, מרקיבה את כל הארגז כולו, וזה מה שאומר לנו דוד המלך בתהלים: "אשרי האיש אשר לא הלך בעצת רשעים" - להיזהר, לא לשמוע עצה מרשעים, ואם שמעת כבר עצה, סופך לילך בדרך חטאים, ואז מגיעה הדרגה הנמוכה ביותר: "ובמושב לצים" - שנהיה אדם לץ, צוחק מדבר ה' ומחריב כל חלקה טובה מעדת ה'!
(חזון יאשיהו - האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א)
בשורות טובות!
עם ישראל עבר נסיונות רבים במשך הדורות ותמיד "מהרסייך ומחריביך ממעייך יצאו", וצריך להיזהר זהירות גדולה, ולזהות את הטועים המקלקלים והמקולקלים, לפני שיהיו שורש פורה ראש ולענה, כקורח ועדתו, כדתן ואבירם, וכן כך במשך כל התקופות מהיותינו עם.
בפרשות של קורח ושל בלעם, ושל דתן ואבירם וזימרי בן סלוא, רואים כמה רע והשפעה שלילית יש לאנשים לא טובים בתוך עם ישראל, הגמרא מספרת: על רבן גמליאל, אשר שם שומר בפתח בית המדרש ואמר: מי שתוכו כברו, יכול להיכנס לבית המדרש ומי שאינו בעל מעלה רמה וצדקות, אינו יכול להכנס לבית המדרש, עבר זמן והורידו את רבן גמליאל מנשיאותו, ובאותו יום, הוציאו את השומר מפתח בית המדרש, ואמרו חז"ל: שנוספו יותר מ 700 ספסלים לבית המדרש, וצריך להקשות, מדוע רבן גמליאל שם שומר? כל מי שרוצה להיכנס וללמוד תורה, שיתנו לו להיכנס מדוע שומר, אשר מנע מאות ספסלים?
אלא, אפשר לפרש ולומר: מובא בחכמי ההלכה, מתי שבא לפני הדיינים דין תורה, הדיינים צריכים לשמוע את התובע ואת הנתבע, ואחרי שמסיימים לשמוע, מוצאים את שניהם מן החדר, פוסקים את ההלכה וקוראים להם לשמוע את הפסק.
וקשה, מדוע לא יפסקו לידם? מדוע צריכים להוציאם מחוץ לחדר?
אלא, כאשר אחד משקר או לא דובר אמת, הוא משרה אוירה רעה מאוד, כח שלילי ביותר בחדר ובמקום שבו הוא נמצא, עד אשר הוא משבש את דעת התורה ואת הדעת הנכונה, ולכן אי אפשר שיהיה שם אדם משקר, התובע או הנתבע, ואחרי שמוצאים אותם הקב"ה עוזר ונמצא בקרב הדיינים, כדברי חז"ל: ,אלוקים ניצב בעדת אל", הקב"ה נמצא יחד עמם, ועל פי זה יובן, מדוע רבן גמליאל שם שומר בפתח בית המדרש, משום, שבתקופת רבן גמליאל, נפסקו היסודות החשובים ביותר והאבני דרך החשובים ביותר של ההלכה היהודית ודרך היהדות, ולכן, הקפיד שמי שאין תוכו כברו, לא יהיה בבית המדרש, בכדי שלא ישבש ויקלקל את דעת תורה האמיתית ואת היסודות החשובים לנו.
צריך לחזק בנפשנו, כאשר יש אדם מקולקל, צריך להוקיע אותו מתוכינו, הנזק והחורבן שלו חמור ביותר, עצם הימצאות תפוח רקוב בארגז, מרקיבה את כל הארגז כולו, וזה מה שאומר לנו דוד המלך בתהלים: "אשרי האיש אשר לא הלך בעצת רשעים" - להיזהר, לא לשמוע עצה מרשעים, ואם שמעת כבר עצה, סופך לילך בדרך חטאים, ואז מגיעה הדרגה הנמוכה ביותר: "ובמושב לצים" - שנהיה אדם לץ, צוחק מדבר ה' ומחריב כל חלקה טובה מעדת ה'!
(חזון יאשיהו - האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א)
בשורות טובות!
No comments:
Post a Comment