בס"ד
ידועים דברי הנועם אלימלך פרשת נח: בכל דור ודור יש שורש מצווה מיוחדת מכל המצוות, למשל בדור הזה יש צורך לתקן מצוות ציצית יותר משאר המצוות!
וחשבנו בדעתינו להקשות קושייה, כאשר תמר בקשה עירבון מיהודה, בקשה את הפתילים שהם הציצית, וחשבנו להקשות מדוע ביקשה דווקא את הציצית כערבון? מדוע לא ביקשה דבר אחר? אלא חשבנו לפרש ולומר: הגמרא במסכת מנחות נד' מספרת: מעשה באדם אחד שהיה זהיר במצוות ציצית, שמע שיש אישה לא טובה במקום רחוק שנוטלת ארבע מאות זהובים על שכרה, שיגר לה ארבע מאות זהובים וקבעה לו זמן, כשהגיע זמנו, הלך וישב על פתח ביתה, נכנסה שפחתה ואמרה לה: אותו אדם ששיגר לך ארבע מאות זהובים בא ויושב על הפתח, אמרה לה: יכנס, נכנס, הציעה לו שבע מיטות, שש של כסף ואחת של זהב, ובין כל אחת ואחת סולם של כסף, ועליונה של זהב, ועלתה ואף הוא עלה וכו', רגע לפני העבירה, נשמטו ארבע ציציותיו וטפחו על פניו, נשמט וישב על גבי הקרקע ואף היא נשמטה על הקרקע, עמדה ונשבעה שאינה מניחה אותו לצאת מביתה עד שיאמר לה אם הוא ראה בה איזה שהוא מום, אמר לה: העובדה שלא ראיתי אישה יפה כמותך, אלא שמצווה אחת ציווה אלוקינו וציצית שמה וכו', אמרה לו איני מניחה אותך עד שתאמר לי מה שימך ושם עירך? ומה שם רבך? ושם בית מדרשך שבו אתה לומד תורה? כתב ונתן לה בידה, עמדה וחילקה כל נכסיה, שליש למלכות, שליש לעניים, ושליש נטלה בידה, חוץ מאותם הצעות, ובאה לבית מדרשו של רבי חייא ואמרה לו: רבי צוו עלי ויעשו אותי גיורת, ועל פי דברי הגמרא הזו יובן מדוע תמר ביקשה מיהודה את הפתילים שהם הציצית, כי היא פחדה שמה יטפחו על פניו וירחיקו אותו ממנה ולא תזכה ללדת ילדים מיהודה, אשר ממנה ימצא מלך המשיח.
רואים אנו כוחה של מצוות ציצית, שמצילה אותנו מכל רע, והמקפיד על הציצית כוחה מגן עליו, וידוע ששאול המלך רדף בכל כוחו את דוד המלך וניסה להורגו בכל מקום, באחד הימים, נכנס שאול למערה, לעשות את צרכיו, דוד המלך היה בתוך המערה, ובא בהצנע, וחתך את טליתו, את הציצית של שאול המלך, ומובא בילקוט: שאמר ה' לדוד מה ההבדל בין קוטע ציצית וקוטע ראש! חשבנו להקשות וודאי יש הבדל גדול בין הקוטע ציצית לקוטע ראש, אם כך מה הקשר בין הדברים? אלא יובן, שורש כל המצוות נמצא במצוות ציצית, ואם קוטעים אותה כקוטעים ראשו של אדם, שמאותו הרגע אין חיים לאדם!
(חזון יאשיהו - האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א)
בשורות טובות!
ידועים דברי הנועם אלימלך פרשת נח: בכל דור ודור יש שורש מצווה מיוחדת מכל המצוות, למשל בדור הזה יש צורך לתקן מצוות ציצית יותר משאר המצוות!
וחשבנו בדעתינו להקשות קושייה, כאשר תמר בקשה עירבון מיהודה, בקשה את הפתילים שהם הציצית, וחשבנו להקשות מדוע ביקשה דווקא את הציצית כערבון? מדוע לא ביקשה דבר אחר? אלא חשבנו לפרש ולומר: הגמרא במסכת מנחות נד' מספרת: מעשה באדם אחד שהיה זהיר במצוות ציצית, שמע שיש אישה לא טובה במקום רחוק שנוטלת ארבע מאות זהובים על שכרה, שיגר לה ארבע מאות זהובים וקבעה לו זמן, כשהגיע זמנו, הלך וישב על פתח ביתה, נכנסה שפחתה ואמרה לה: אותו אדם ששיגר לך ארבע מאות זהובים בא ויושב על הפתח, אמרה לה: יכנס, נכנס, הציעה לו שבע מיטות, שש של כסף ואחת של זהב, ובין כל אחת ואחת סולם של כסף, ועליונה של זהב, ועלתה ואף הוא עלה וכו', רגע לפני העבירה, נשמטו ארבע ציציותיו וטפחו על פניו, נשמט וישב על גבי הקרקע ואף היא נשמטה על הקרקע, עמדה ונשבעה שאינה מניחה אותו לצאת מביתה עד שיאמר לה אם הוא ראה בה איזה שהוא מום, אמר לה: העובדה שלא ראיתי אישה יפה כמותך, אלא שמצווה אחת ציווה אלוקינו וציצית שמה וכו', אמרה לו איני מניחה אותך עד שתאמר לי מה שימך ושם עירך? ומה שם רבך? ושם בית מדרשך שבו אתה לומד תורה? כתב ונתן לה בידה, עמדה וחילקה כל נכסיה, שליש למלכות, שליש לעניים, ושליש נטלה בידה, חוץ מאותם הצעות, ובאה לבית מדרשו של רבי חייא ואמרה לו: רבי צוו עלי ויעשו אותי גיורת, ועל פי דברי הגמרא הזו יובן מדוע תמר ביקשה מיהודה את הפתילים שהם הציצית, כי היא פחדה שמה יטפחו על פניו וירחיקו אותו ממנה ולא תזכה ללדת ילדים מיהודה, אשר ממנה ימצא מלך המשיח.
רואים אנו כוחה של מצוות ציצית, שמצילה אותנו מכל רע, והמקפיד על הציצית כוחה מגן עליו, וידוע ששאול המלך רדף בכל כוחו את דוד המלך וניסה להורגו בכל מקום, באחד הימים, נכנס שאול למערה, לעשות את צרכיו, דוד המלך היה בתוך המערה, ובא בהצנע, וחתך את טליתו, את הציצית של שאול המלך, ומובא בילקוט: שאמר ה' לדוד מה ההבדל בין קוטע ציצית וקוטע ראש! חשבנו להקשות וודאי יש הבדל גדול בין הקוטע ציצית לקוטע ראש, אם כך מה הקשר בין הדברים? אלא יובן, שורש כל המצוות נמצא במצוות ציצית, ואם קוטעים אותה כקוטעים ראשו של אדם, שמאותו הרגע אין חיים לאדם!
(חזון יאשיהו - האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א)
בשורות טובות!
No comments:
Post a Comment