בס"ד
הנה עומדים לפני יום הדין ופחד ואימה אוחזים בכל מי שבר דעת הוא, יום המשפט "ספרי חיים ומתים לפניך נפתחים", מי לחיים מי למוות, מי לא נפקד כהיום הזה!
יראים ושלמים וכן כל בר דעת מחפש דרכים אייך להינצל מן הדין, מן המשפט, אך ישנה עצה גדולה אשרהגמרא במסכת ראש השנה י'ז נותנת לנו: אמר רבא: "כל המעביר על מידותיו מעבירים לו על כל פשעיו", שנאמר (מיכה ז', י'ח): "נושא עוון עובר על פשע", והגמרא ממשיכה ומספרת: רבי הונא הבן של רבי יהושע חלה, ראה אותו רב פפא, אמר לקרוביו: הכינו לו צידה לדרך, פירוש: ראה שמחלתו קשה וביקש מקרוביו שיכינו לו את התכריכין, לבסוף התרפא רב הונא, רב פפא בא לראות אותו אחרי שהתרפא, שאל אותו רב פפא, מה ראית בשעת חולייך? ענה ואמר לו: ראיתי שמיתה נקנסה עלי, אך הקב"ה אמר: הואיל ואינו מקפיד על מידותיו גם אתם המלאכים אל תדקדקו אחריו וכך הוסיפו לו ימים ושנים.
הנה סגולה הגדולה ביותר לחיים ארוכים ולמחילה על פשעים היא להעביר על המידות, לסלוח למי שפגע בך, למי שציער אותך, ומי שהוא רחום וחנון ומוחל וסולח שערי שמים פתוחים לפניו.
וידוע הגמרא במסכת תענית כ"ה: הייתה שנת בצורת קשה ובני ישראל התאספו ביום של צום ותענית לבקש מהקב"ה רחמים שיפתחו שערי שמים, רבי אלעזר ירד לפני התיבה ואמר עשרים וארבע ברכות ולא נענה, ירד רבי עקיבא אחריו ואמר: אבינו מלכנו אין לנו מלך אלא אתה, אבינו מלכנו למענך רחם עלינו, וירדו גשמים, היו חכמים מרננים ואומרים: מדוע תפילת רבי עקיבא נענתה ותפילותיו של רבי אלעזר לא נענו? יצעה בת קול מן השמים ואמרה: לא מפני שזה גדול מזה, אלא זה מעביר על מידותיו וזה אינו מעביר על מידותיו.
וכך מצאנו בגמרא מגילה כ"ח: שאלו תלמידיו של רב זירא את רבם: במה הארכת ימים? ענה ואמר להם: מעולם לא הקפדתי בתוך ביתי.
וידוע המעשה בחפץ חיים אשר באחד הימים ראו אותו יושב ובוכה בכי גדול, שאלו אותו מדוע בוכה? ענה ואמר להם: חז"ל נתנו לנו עצה אייך לזכות לכפרת עוונות, בלי צומות, בלי סיגופים, בלי כל הקושי והטורח ועמל בסיגופים, רק דבר אחד להעביר על המידות, ומי שמעביר על המידות מעבירים לו על כל פשעיו וקשה לי להגיע למידה זאת, לכן אני בוכה ומצטער, אוי לנו כמה סיגופים ותעניות אנו צריכים לפני יום הדין.
אנו חיים בדור קשה מאוד, בדור אשר הנסיונות רבים וקשים ובעיקר בבן אדם לחברו, הערכים הבסיסיים של בן אדם לחברו נשחקו לגמרי, כל אחד רואה את טוב עצמו ואת חיסרון חברו, האמונה הולכת ופוחתת וכל העולם הולך ונהיה על פי מה שנוח ומשתלם לאדם, לכל איסור מוצאים התרים ומי שיתיר מחלוקת ובאמתלאות של לשם שמים התרים לכל האיסורים, וכך אנו אומרים ומתוודים ביום כיפור: את אשר התרת אסרנו ואת אשר אסרת התרנו, ורואים אייך אנשים הולכים אחרי שרירות ליבם ומאבדים את כל עולמם.
ובסיום השנה מבקשים מכל קהל עדתנו, שיקבלו על עצמם לסיים ספר תהלים ביום ראשון וביום שני של ראש השנה למען הצלחת עם ישראל ועלינו ועל בתינו ועל משפחתנו, ולמען הצלחת הישיבה הקדושה.
"ותעל שועתם אל האלוקים" "ה' ה' אל רחום וחנון" " וטהר ליבנו לעובדך באמת"
(חזון יאשיהו מועדים - האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א
בברכת "תחל שנה וברכותיה" ושנה טובה ומבורכת מקהילת קודש בראשות האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א לכל בית ישראל!
הנה עומדים לפני יום הדין ופחד ואימה אוחזים בכל מי שבר דעת הוא, יום המשפט "ספרי חיים ומתים לפניך נפתחים", מי לחיים מי למוות, מי לא נפקד כהיום הזה!
יראים ושלמים וכן כל בר דעת מחפש דרכים אייך להינצל מן הדין, מן המשפט, אך ישנה עצה גדולה אשרהגמרא במסכת ראש השנה י'ז נותנת לנו: אמר רבא: "כל המעביר על מידותיו מעבירים לו על כל פשעיו", שנאמר (מיכה ז', י'ח): "נושא עוון עובר על פשע", והגמרא ממשיכה ומספרת: רבי הונא הבן של רבי יהושע חלה, ראה אותו רב פפא, אמר לקרוביו: הכינו לו צידה לדרך, פירוש: ראה שמחלתו קשה וביקש מקרוביו שיכינו לו את התכריכין, לבסוף התרפא רב הונא, רב פפא בא לראות אותו אחרי שהתרפא, שאל אותו רב פפא, מה ראית בשעת חולייך? ענה ואמר לו: ראיתי שמיתה נקנסה עלי, אך הקב"ה אמר: הואיל ואינו מקפיד על מידותיו גם אתם המלאכים אל תדקדקו אחריו וכך הוסיפו לו ימים ושנים.
הנה סגולה הגדולה ביותר לחיים ארוכים ולמחילה על פשעים היא להעביר על המידות, לסלוח למי שפגע בך, למי שציער אותך, ומי שהוא רחום וחנון ומוחל וסולח שערי שמים פתוחים לפניו.
וידוע הגמרא במסכת תענית כ"ה: הייתה שנת בצורת קשה ובני ישראל התאספו ביום של צום ותענית לבקש מהקב"ה רחמים שיפתחו שערי שמים, רבי אלעזר ירד לפני התיבה ואמר עשרים וארבע ברכות ולא נענה, ירד רבי עקיבא אחריו ואמר: אבינו מלכנו אין לנו מלך אלא אתה, אבינו מלכנו למענך רחם עלינו, וירדו גשמים, היו חכמים מרננים ואומרים: מדוע תפילת רבי עקיבא נענתה ותפילותיו של רבי אלעזר לא נענו? יצעה בת קול מן השמים ואמרה: לא מפני שזה גדול מזה, אלא זה מעביר על מידותיו וזה אינו מעביר על מידותיו.
וכך מצאנו בגמרא מגילה כ"ח: שאלו תלמידיו של רב זירא את רבם: במה הארכת ימים? ענה ואמר להם: מעולם לא הקפדתי בתוך ביתי.
וידוע המעשה בחפץ חיים אשר באחד הימים ראו אותו יושב ובוכה בכי גדול, שאלו אותו מדוע בוכה? ענה ואמר להם: חז"ל נתנו לנו עצה אייך לזכות לכפרת עוונות, בלי צומות, בלי סיגופים, בלי כל הקושי והטורח ועמל בסיגופים, רק דבר אחד להעביר על המידות, ומי שמעביר על המידות מעבירים לו על כל פשעיו וקשה לי להגיע למידה זאת, לכן אני בוכה ומצטער, אוי לנו כמה סיגופים ותעניות אנו צריכים לפני יום הדין.
אנו חיים בדור קשה מאוד, בדור אשר הנסיונות רבים וקשים ובעיקר בבן אדם לחברו, הערכים הבסיסיים של בן אדם לחברו נשחקו לגמרי, כל אחד רואה את טוב עצמו ואת חיסרון חברו, האמונה הולכת ופוחתת וכל העולם הולך ונהיה על פי מה שנוח ומשתלם לאדם, לכל איסור מוצאים התרים ומי שיתיר מחלוקת ובאמתלאות של לשם שמים התרים לכל האיסורים, וכך אנו אומרים ומתוודים ביום כיפור: את אשר התרת אסרנו ואת אשר אסרת התרנו, ורואים אייך אנשים הולכים אחרי שרירות ליבם ומאבדים את כל עולמם.
ובסיום השנה מבקשים מכל קהל עדתנו, שיקבלו על עצמם לסיים ספר תהלים ביום ראשון וביום שני של ראש השנה למען הצלחת עם ישראל ועלינו ועל בתינו ועל משפחתנו, ולמען הצלחת הישיבה הקדושה.
"ותעל שועתם אל האלוקים" "ה' ה' אל רחום וחנון" " וטהר ליבנו לעובדך באמת"
(חזון יאשיהו מועדים - האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א
בברכת "תחל שנה וברכותיה" ושנה טובה ומבורכת מקהילת קודש בראשות האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א לכל בית ישראל!
No comments:
Post a Comment