Tuesday, September 24, 2013

איגרת מיוחדת מפי מורנו ורבנו האדמו"ר יאשיהו יוסף פינטו שליט"א לכבוד חג הסוכות .

בס"ד

לאחי ורעי היקרים ה' עליהם יחיו.
הנה עברנו את ראש השנה, עשרת ימי תשובה ויום הכיפורים בהתעלות הנפש גדולה ובחיזוק גדול וראינו בחוש, חסדי ה' כי לא תמו, בחסד הגדול של הישיבה הקדושה, יותר משלוש עשרה אלף משפחות נעזרו בקהילת קודש שובה ישראל בערב ראש השנה.

וכן החיזוק וההתעלות ברבי אליעזר פאפא זצוק"ל בעל הפלא יועץ ובודאי שיעמוד מליץ יושר בשמים יחד עם החיזוק ביום הכיפורים והקבלה הקדושה אשר כבר מאות רבים מקפידים בקריאת הזהר בכל יום וחזקה שכל המצוות והמעשים טובים האלו מליצי יושר בשמים וישועת ה' כהרף עין ונזכה לשנת אורה, שנת ברכה, שנת הצלחה ושכל השערים יפתחו לכל כלל ישראל ולכל בני הקהילה הקדושה.

הנה נמצאים בערב חג הסוכות אשר נאמר על החג הזה "ושמחת בחגיך והיית אך שמח". והדינים וההלכות רבות והסגולות של החג הזה מרובים מאוד ומשפיעים לכל השנה כולה.

והנה נשתדל כיד ה' הטוב לקצר ולהעלות לאחי ורעי כמה עניינים שישתדלו בכל כח להקפיד בהם.

א', ישתדל האדם הוא בעצמו להכין את כל הכנות הסוכה ומצוה בו יותר מבשלוחו ומשלו למצוה זו משל: לאדם חשוב אין כבודו להרים ברחוב אבנים או עצים אך יהלומים ודברים יקרים כן כבודו, כך כל עץ או כל דבר ששייך למצוות הסוכה כאבן יקרה מאוד.

ב', ומובא בתיקוני הזהר שכל מי שמבטל מצוות סוכה עונשו גדול שדומה לכופר בהקב"ה .

ג', ומובא בשם רבנו האר"י הקדוש שערב חג הסוכות הוא זמן מיוחד ליתן בו צדקה ומובא בספרים הקדושים מי המעמיד עליונים ותחתונים צדקה שעושים ביד ודרשו: יד זה י"ד תשרי, ערב חג הסוכות.

ד', וישתדל האדם לטבול ערב חג הסוכות כדברי (הגמרא במסכת ראש השנה ט"ז): אמר רבי יצחק חייב אדם לטהר את עצמו ברגל. ויקפיד שהטבילה תיהיה אחרי השעה החמישית שאז מתחיל אור וקדושת היום להימשך.

ה', ישתדל האדם להכין בסוכה כיסא מיוחד עם כיסוי מעליו ככסא אליהו הנביא לכבוד האושפיזין.

ו', וכשישב בליל החג בסוכה יכוון שני דברים: א', שציוונו הקב"ה לישב בסוכה זכר ליציאת מצרים. ב', וגם זכר לענני כבוד שהעמידם הקב"ה להגן עלינו במדבר.

ז', וידועים דברי האבודרהם שכל רגע שנמצא האדם מחוץ לסוכה שלא לצורך עובר האדם על מצות עשה מן התורה.

ח', יקפיד האדם באכילת כזית ראשונה בסוכה בלילה הראשון לבני ארץ ישראל ולבני חוץ לארץ גם בלילה שני שזו מצוה מדאוריתא.

ט', עיקר הכוונה לכוון על הניסים ועל הנפלאות שעשה עמנו הקב"ה.

י', וידע שראש השנה עד אחרי יום כיפור זה דין ומסוכות מתחיל חסד וככל שמקפיד יותר האדם מושך חסדים לכל ימות השנה.

י"א, ויזהר האדם זהירות גדולה מכל דבר שלא לצורך לעשות בסוכה ובעיקר לשון הרע וכעס.

י"ב, וידוע שהסוכה ר"ת ס-ומך ו-עוזר כ-ל ה-נופלים, שזה זמן להושע בכל הישועות.

י"ג, וכתוב בספרים הקדושים שביאת אליהו הנביא תיהיה בחג סוכות.

י"ד, ומובא בתיקוני הזהר שבזכות מצות סוכה ביום מותו של האדם הסוכה מגינה עליו מכל המזיקים ומלאכי חבלה וכן כל מי שמקפיד במצוות סוכה זוכה לישב לעתיד בסוכת לויתן.

ט"ו, ודרשו ואמרו המצטער פטור מן הסוכה פירוש מי שיש לו יסורים וצער כשישב ויקפיד בסוכה פטור נהיה, פטור מן היסורים.

ט"ז, וידוע שמי שמקפיד בסוכה אם נגזר עליו גלות הקב"ה מצילו מן הגלות כי הסוכה היא כגלות וזה תיקונו.

י"ח, וכן מי שיש עליו קטרוגים על ידי מצות הסוכה מתבטלים ממנו כל הקטרוגים.

י"ט, יזהר בסוכה משום שכח האושפיזין נמצא בסוכה.

כ', יקפיד ללמוד משניות סוכה ויכון שחמש הפרקים הם כנגד חמישה ענני כבוד.

כ"א, חג סוכות הוא חג של עבדו את ה' בשמחה אך יזהר האדם וגילו ברעדה.

כ"ב, ויקפיד לפני כל סעודה להזמין את השם של האושפיזין בפיו.

כ"ג, יזדרז כשיסיים מיד התפילה לעשות קידוש היום.

כ"ד, ויקפיד שיהיו עניים על שולחנו ובתיקוני הזהר מובא: מי שלא מכניס אורחים עניים ודוחה אותם האשפיזין מקללו בעצמו.

הקב"ה יזכנו לעובדו בלבב שלם ובאמת ונזכה לאורה וישועה גדולה בקרוב ממש.


No comments:

Post a Comment