גם ישראל שחטא נקרא בן של הקב"ה - האדמו"ר יאשיהו יוסף פינטו שליט"א
בס"ד
השבת הבאה עלינו לטובה יש בה כח גדול ביותר בענייני פרנסה ומי שמרגיש שהפרנסה דוחקת אותו והוא דחוק בה, אם ידע איך לנהוג בשבת הקרובה יכול להשפיע על עצמו שפע גדול ביותר.
בשבת הזאת קוראים בתורה עניין לחם הפנים אשר הרבה מסודות הפרנסה נמצאים בו ולכן, בצוק העיתים ובשעה שרואים איך בארץ הקודש השעה דוחקת מיום ליום וכל יום צרתו מרובה מיום הקודם וזה הזמן אשר צריכים רחמי שמים מרובים, נקבל על עצמנו להכניס שבת קודש כשעה לפני הזמן ולזכות איש את רעהו לקבל קבלה קדושה זו.
ובשבת הזו נקפיד לקרוא משניות שבת אשר ידוע שמשניות הם סגולה לפרנסה מרובה ועל ידי זה יושפע שפע רב מכל העולמות ונזכה לראות ברחבת ובקוממיות בני התורה, אשר בימים האלו כל מי ששם ה' נקרא עליו מרגיש את הדוחק והרדיפה אשר נרדף וצריך לדעת שזמנים כאלו היו בעם ישראל מהיותו עם, אך את הזמנים האלו חולפים ומנצחים רק על ידי דבקות בתורה הקדושה ולהרבות במצוות ומעשים טובים ובאהבת ישראל.
הנה בימים הקרובים יומא דהילולא של המאור הגדול רבי מאיר בעל הנס וידוע המחלוקת האם באמת זה יום הפטירה או לא ורוב החכמים והמפרשים פסקו שזה לא יום ההילולא של רבי מאיר, רבי מאיר נפטר בזמן אחר אך חכמי ישראל קבעו ותקנו שזה היום יומא דהילולא. וידוע מה שאמר הרב הצדיק רבי יצחק כדורי זצוק"ל בשם מו"ר זקני הקדוש רבי מאיר אבוחצירא זצוק"ל שמה שאמר בפה קודשו שאפילו שיום זה אינו על פי הרוב יומא דהילולא של רבי מאיר בעל הנס, כיון שפסקו פה בעולם הזה קדשו את היום הזה בשמים והיום הזה מיוחד ומקודש ליומא דהילולא של רבי מאיר בעל הנס.
ואפשר לדקדק ולהוסיף בכל הש"ס, התורה הקדושה בשום מקום הלכה לא כמו רבי מאיר בעל הנס, כל מקום שחלק על חכמים הלכה לא כמותו, חוץ ממקום אחד שהלכה כמותו בכל התורה, בגמרא במסכת קידושין מחלוקת רבי מאיר ורבי יהודה בעניין יהודי ישראל שחטא, רבי יהודה אומר יהודי שחטא אינו נקרא בן של הקב"ה ורבי מאיר בעל הנס אומר בין כך ובין כך "בנים אתם לה' אלוקיכם" וגם ישראל שחטא נקרא בן של הקב"ה ופה בעניין הזה הלכה כרבי מאיר בעל הנס, המקום היחיד בתורה הקדושה שהלכה כמותו.
וידוע בשם האר"י הקדוש שהדרך להתקשר לצדיק היא להדבק בדרכיו ובמידותיו ומה הדרך של רבי מאיר, אשר הלכה נפסקה כמותו, לראות כל יהודי אפילו שחטא שהוא בן של הקב"ה. ועוד חכמים פסקו שיום ההילולא של רבי מאיר יהיה בפסח שני י"ב אייר ומה זה פסח שני?, במדבר היו אנשים אשר היו טמאים למת, נגעו במת ומי שנוגע במת אסור לו לאכול את קורבן הפסח ובאו אותם אנשים והצטערו לפני משה למה נגרע ונפסיד לא לזכות לקרבן הפסח ואז הקב"ה נתן הלכה מיוחדת לעשות פסח שני. אם כן פסח שני מסמן אנשים שהפסידו את הטוב איבדו את המצוה ועל ידי השתוקקות והצטערות חוזרים ומקבלים שוב את הטוב אשר הפסידו וזה היסוד של בעל תשובה שמצטער על העבר ומקבל על העתיד ואז זוכה לקבל מה שהפסיד. ומי יכול לנהוג כך, לבוא ולקבל מה שהפסיד רק בן שלא מתבייש מאביו ויודע שאביו אוהבו מאוד וגם אם כועס עליו בסוף יחזור בו.
וזה הסימן ביום פסח שני, יומא דהילולא של רבי מאיר בעל הנס, שההלכה היחידה בתורה כמותו בנים אתם לה אלוקיכם אף על פי שחטאו.
ולכן הימים שנשארו לפני פסח שני ולפני יומא דהילולא של רבי מאיר בעל הנס, נעבוד על עצמנו לראות את כולם כבנים, גם אלו שעשו מעשה נבלה ומעשה חרפה ומעשה אכזריות, אך תמיד עמוק עמוק בלב החרטה והכאב אוכל את ליבם ורשעים חייהם אינם חיים משום שכל חייהם חרטה ובסוף בנים אתם לה' אלוקיכם. ורק בראיה כזאת אפשר ליישב את הדברים כי לא בכח ולא בחיל כי אם ברוחי אמר ה', זו הדרך אשר בה ישכון האור.
ונשתדל לקדש הימים האלו באהבת ישראל, בדיבוק חברים ומיום זה נשתדל לזכות את הרבים בעניין השבת הקרובה ונוסיף מחול על הקודש.וכל רגע בימים האלה אשר נדבר בעניין השבת הרגע הזה נהיה בו קדושת השבת והכח של השבת מעין עולם הבא.
וידעו שבארבעה שנים האלו עברנו יסורים קשים ומרים ועמדנו איתנים ושמחים שמחה מרובה ולא היה בליבנו רגע אחד של שבירה וצער, יסורים אשר לא היה בדור זה מי שסבל והתייסר בהם יסורי הגוף ויסורי הנפש ותמיד ראינו ורואים את הטוב איך הקב"ה מסדר את עולמו, איך דבר דבור על אופניו ואיך המגדל הגדול אשר נבנה הקב"ה מסדר לו יסודות חזקים ואיתנים. ובשעת בניית היסודות לא רואים אור רק חושך ואפילה ולכלוך גדול, אך החכם מסתכל בעומק הבור של היסודות ומבין איזה מגדל גבוה עומד להבנות על יסודות כאלו עמוקים וחזקים ואיתנים.
ובכל עת וזמן שהכרזנו בקהילה הקדושה מקבלים שבת לפני הזמן ראינו ישועות גדולות אנו, דברים אשר ברבות הימים מי שיקשור מה שקרה ומתי קיבלו שבת לפני זמנה יבין ויראה איך עילת העילות וסיבת הסיבות מנהג את עולמו בחסד וברחמים.
ונרבה בכבוד שמים, באהבת ישראל ובשבת קודש ויקויים בנו "אם אתם משמרים נרות של שבת אני מאיר לכם נרות של ציון".
בס"ד
השבת הבאה עלינו לטובה יש בה כח גדול ביותר בענייני פרנסה ומי שמרגיש שהפרנסה דוחקת אותו והוא דחוק בה, אם ידע איך לנהוג בשבת הקרובה יכול להשפיע על עצמו שפע גדול ביותר.
בשבת הזאת קוראים בתורה עניין לחם הפנים אשר הרבה מסודות הפרנסה נמצאים בו ולכן, בצוק העיתים ובשעה שרואים איך בארץ הקודש השעה דוחקת מיום ליום וכל יום צרתו מרובה מיום הקודם וזה הזמן אשר צריכים רחמי שמים מרובים, נקבל על עצמנו להכניס שבת קודש כשעה לפני הזמן ולזכות איש את רעהו לקבל קבלה קדושה זו.
ובשבת הזו נקפיד לקרוא משניות שבת אשר ידוע שמשניות הם סגולה לפרנסה מרובה ועל ידי זה יושפע שפע רב מכל העולמות ונזכה לראות ברחבת ובקוממיות בני התורה, אשר בימים האלו כל מי ששם ה' נקרא עליו מרגיש את הדוחק והרדיפה אשר נרדף וצריך לדעת שזמנים כאלו היו בעם ישראל מהיותו עם, אך את הזמנים האלו חולפים ומנצחים רק על ידי דבקות בתורה הקדושה ולהרבות במצוות ומעשים טובים ובאהבת ישראל.
הנה בימים הקרובים יומא דהילולא של המאור הגדול רבי מאיר בעל הנס וידוע המחלוקת האם באמת זה יום הפטירה או לא ורוב החכמים והמפרשים פסקו שזה לא יום ההילולא של רבי מאיר, רבי מאיר נפטר בזמן אחר אך חכמי ישראל קבעו ותקנו שזה היום יומא דהילולא. וידוע מה שאמר הרב הצדיק רבי יצחק כדורי זצוק"ל בשם מו"ר זקני הקדוש רבי מאיר אבוחצירא זצוק"ל שמה שאמר בפה קודשו שאפילו שיום זה אינו על פי הרוב יומא דהילולא של רבי מאיר בעל הנס, כיון שפסקו פה בעולם הזה קדשו את היום הזה בשמים והיום הזה מיוחד ומקודש ליומא דהילולא של רבי מאיר בעל הנס.
ואפשר לדקדק ולהוסיף בכל הש"ס, התורה הקדושה בשום מקום הלכה לא כמו רבי מאיר בעל הנס, כל מקום שחלק על חכמים הלכה לא כמותו, חוץ ממקום אחד שהלכה כמותו בכל התורה, בגמרא במסכת קידושין מחלוקת רבי מאיר ורבי יהודה בעניין יהודי ישראל שחטא, רבי יהודה אומר יהודי שחטא אינו נקרא בן של הקב"ה ורבי מאיר בעל הנס אומר בין כך ובין כך "בנים אתם לה' אלוקיכם" וגם ישראל שחטא נקרא בן של הקב"ה ופה בעניין הזה הלכה כרבי מאיר בעל הנס, המקום היחיד בתורה הקדושה שהלכה כמותו.
וידוע בשם האר"י הקדוש שהדרך להתקשר לצדיק היא להדבק בדרכיו ובמידותיו ומה הדרך של רבי מאיר, אשר הלכה נפסקה כמותו, לראות כל יהודי אפילו שחטא שהוא בן של הקב"ה. ועוד חכמים פסקו שיום ההילולא של רבי מאיר יהיה בפסח שני י"ב אייר ומה זה פסח שני?, במדבר היו אנשים אשר היו טמאים למת, נגעו במת ומי שנוגע במת אסור לו לאכול את קורבן הפסח ובאו אותם אנשים והצטערו לפני משה למה נגרע ונפסיד לא לזכות לקרבן הפסח ואז הקב"ה נתן הלכה מיוחדת לעשות פסח שני. אם כן פסח שני מסמן אנשים שהפסידו את הטוב איבדו את המצוה ועל ידי השתוקקות והצטערות חוזרים ומקבלים שוב את הטוב אשר הפסידו וזה היסוד של בעל תשובה שמצטער על העבר ומקבל על העתיד ואז זוכה לקבל מה שהפסיד. ומי יכול לנהוג כך, לבוא ולקבל מה שהפסיד רק בן שלא מתבייש מאביו ויודע שאביו אוהבו מאוד וגם אם כועס עליו בסוף יחזור בו.
וזה הסימן ביום פסח שני, יומא דהילולא של רבי מאיר בעל הנס, שההלכה היחידה בתורה כמותו בנים אתם לה אלוקיכם אף על פי שחטאו.
ולכן הימים שנשארו לפני פסח שני ולפני יומא דהילולא של רבי מאיר בעל הנס, נעבוד על עצמנו לראות את כולם כבנים, גם אלו שעשו מעשה נבלה ומעשה חרפה ומעשה אכזריות, אך תמיד עמוק עמוק בלב החרטה והכאב אוכל את ליבם ורשעים חייהם אינם חיים משום שכל חייהם חרטה ובסוף בנים אתם לה' אלוקיכם. ורק בראיה כזאת אפשר ליישב את הדברים כי לא בכח ולא בחיל כי אם ברוחי אמר ה', זו הדרך אשר בה ישכון האור.
ונשתדל לקדש הימים האלו באהבת ישראל, בדיבוק חברים ומיום זה נשתדל לזכות את הרבים בעניין השבת הקרובה ונוסיף מחול על הקודש.וכל רגע בימים האלה אשר נדבר בעניין השבת הרגע הזה נהיה בו קדושת השבת והכח של השבת מעין עולם הבא.
וידעו שבארבעה שנים האלו עברנו יסורים קשים ומרים ועמדנו איתנים ושמחים שמחה מרובה ולא היה בליבנו רגע אחד של שבירה וצער, יסורים אשר לא היה בדור זה מי שסבל והתייסר בהם יסורי הגוף ויסורי הנפש ותמיד ראינו ורואים את הטוב איך הקב"ה מסדר את עולמו, איך דבר דבור על אופניו ואיך המגדל הגדול אשר נבנה הקב"ה מסדר לו יסודות חזקים ואיתנים. ובשעת בניית היסודות לא רואים אור רק חושך ואפילה ולכלוך גדול, אך החכם מסתכל בעומק הבור של היסודות ומבין איזה מגדל גבוה עומד להבנות על יסודות כאלו עמוקים וחזקים ואיתנים.
ובכל עת וזמן שהכרזנו בקהילה הקדושה מקבלים שבת לפני הזמן ראינו ישועות גדולות אנו, דברים אשר ברבות הימים מי שיקשור מה שקרה ומתי קיבלו שבת לפני זמנה יבין ויראה איך עילת העילות וסיבת הסיבות מנהג את עולמו בחסד וברחמים.
ונרבה בכבוד שמים, באהבת ישראל ובשבת קודש ויקויים בנו "אם אתם משמרים נרות של שבת אני מאיר לכם נרות של ציון".
No comments:
Post a Comment