Friday, April 26, 2013


דברים מתוך ספריו של כבוד מורנו ורבנו הרה"ג הרב יאשיהו יוסף פינטו שליט"א על פרשת "אמור"!

"לא יחללו את קדשי בני ישראל"

אמרו חז"ל: חטאת ששחטה לשם חולין כשרה, קדשים מחללים קדשים, ואין חולין מחללין קדשים, "הפרדס יוסף" מבאר: שכל אדם חייב להיזהר האחד בכבוד חברו, שלא יזלזלו ויעלבו זה בזה, שעל ידי שנוהגים ביזיון אחד בשני, ובפרט בימים אלו שהפגם בהם חמור לאין ערוך מבימים אחרים, גורמים לקטרוג גם על העולב וגם על הנעלב, והכל לפי גודל המעלה וקדושתו של האדם, שככל שדרגתו של אדם גבוה יותר, חייב הוא להיזהר שבעתיים בכבודם של צדיקים, שאם אדם רשע שכל מהותו חולין, מבזה חלילה צדיק, אין ממש לחילולו שהרי "אין חולין מחללין קדשים".

אך אם אדם ירא שמים משפיל או מבזה את הצדיק, הריהו בבחינת קדשים מחללים קדשים, ונגרם על ידו חילול ה' ועוון חילול ה' גדול, שרואים הבריות אייך אדם זה מחלל ומבזה את כבוד וקדושת חברו, כך פירש "בן איש חי" את הפסוק בתהילים "יהי שלום בחילך שלוה בארמנותיך", כאשר שני צדיקים אינם דרים בשלום זה עם זה למטה, גם המלאכים שבשמים שנבראו מהמצוות שעשו אינם בשלום, ומלאכי מרום מר יבכון, ועל זה מבקש דוד המלך שיהיה שלום למטה, ואז ממילא יהיה שלום גם אצל המלאכים למעלה, וזהו "יהי שלום בחילך" של מעלה, על ידי שיהיה "שלוה בארמנותיך" של מטה, כי המחלוקת גורמת טרדה ובלבול בכל העולמות, והשלום מביא שלוה בכל העולמות.

ישתדל האדם בכל כוחו להרבות שלום בעולם, בביתו, בין שכניו ומכריו, לא די שישמור רק השלום, אלא יבקש כיצד לגרום שלום בין איש לרעהו, וכמאמר דוד המלך "בקש שלום ורדפהו", כי לא די לשמור על השלום, אלא צריך לרדוף אחריו, והיות מתלמידיו של אהרון שאף הוא היה אוהב שלום ורודף שלום, ומתוך שירגיל האדם את עצמו לנהוג במידת השלום, ממילא תמשך ברכה במעשה ידיו, כפי שאמרו חז"ל: לא מצא הקב"ה כלי מחזיק ברכה לישראל אלא השלום, שנאמר: "ה' עוז לעמו יתן ה' יברך את עמו בשלום".

(חזון יאשיהו על התורה - האדמו"ר יאשיהו יוסף פינטו שליט"א)

[שבת שלום ומבורך!

http://www.youtube.com/watch?v=lmyCRvulk0c&feature=player_detailpage שבחי רבי שמעון בר יוחאי - השיעור השבועי -הרב פינטו שליט"א (השיעור שהיה אתמול בישיבה הקדושה באשדוד)


No comments:

Post a Comment