הכנה לחג הפסח - האדמו"ר יאשיהו יוסף פינטו שליט"א
בס"ד
לאחי ורעי היקרים, ה' עליהם יחיו.
הנה מתקרבים ובאים ימי הפסח ושואלים ודורשים לפני החג ודרשו חכמי המוסר שואלים ודורשים בענייני הנפש ודרך האדם לפני החג. וידוע שבחג הפסח כוחות נשגבים "ובניסן נגאלו ובניסן עתידין להגאל" והגאולה היא בכל העניינים ובכל המובנים ואף אם יאמר האדם הנה עברו וחלפו כמה חודשים של ניסן ועדיין לא נושענו ולא נגאלנו, אך לא כך ה...דבר בניסן נגאלו ובניסן עתידין להגאל, בכל ניסן אנו נגאלים ומקרבים את הגאולה ואת הישועה הן בכלל והן בפרט, כל שנה שחולפת הנפש מתקרבת להקב"ה וההבנה גדולה וניהים כלי קיבול שתישרה השכינה בנו.
ולכן צריכים להכין את עצמנו בימים אלו לחפש ולבדוק בחדרים ובסדקים של הלב ולנקות את נפשנו מן החמץ ולהרבות בתורה ומצוות.
וכבר אמרו חז"ל: רבי חנינה בן עקשיה אומר רצה הקב"ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצוות.
ומשלו חז"ל לאיש עשיר אשר הגיע לכפר של עניים וכשנכנס הצטער על העוני והמחסור אשר ראה בכפר, מיד אמר לאדם הראשון אשר פגש: מבקש אני להתאכסן בבית וכל דבר אשר יעשו למעני אני אשלם סכום מרובה ביותר. האדם רץ מבית לבית וסיפר ואמר: הגיע אדם לעיר אשר מבקש לשלם ברוחב לב לכל מי שיארח אותו, העניים הרגילים לדוחק לא האמינו ודחו אותו. עד אשר עני אחד הסכים, הכניסו לביתו, השתדל בכל כוחו למען הנאתו ורווחתו של העשיר, כעבור כמה ימים הודיע לו העשיר שהוא עוזב ויוצא לדרכו וביקש את החשבון לתשלום, העני ביקש מעט. אמר לו העשיר: לא, תיתן לי חשבון מפורט על כל אשר עשית למעני לפרטי פרטים ולא כללי.
כך אנו, הקב"ה רוצה לזכות אותנו לכן הרבה לנו תורה ומצוות.
ומדוע אמר תורה לפני מצוות?, אלא כאשר לומד האדם תורה מבין ויודע מה הערך של כל מצוה ומצוה ומה המורכבות של כל מצוה. לכן אחרי שלומד תורה מבין את המורכבות של המצוה ואז השכר המעלה גדולה ביותר ובהתאם גם השכר של המצוות.
הנה מגיעים לימי החג אשר ישנם מצוות מרובות ועיקר הימים האלו ישנם שני מצוות, חסד קימחא דפיסחא והשתדלות בגוף להכנת החג.
וישתדל האדם למסור נפש ולהרבות במצוות וה' יתן הטוב.
בס"ד
לאחי ורעי היקרים, ה' עליהם יחיו.
הנה מתקרבים ובאים ימי הפסח ושואלים ודורשים לפני החג ודרשו חכמי המוסר שואלים ודורשים בענייני הנפש ודרך האדם לפני החג. וידוע שבחג הפסח כוחות נשגבים "ובניסן נגאלו ובניסן עתידין להגאל" והגאולה היא בכל העניינים ובכל המובנים ואף אם יאמר האדם הנה עברו וחלפו כמה חודשים של ניסן ועדיין לא נושענו ולא נגאלנו, אך לא כך ה...דבר בניסן נגאלו ובניסן עתידין להגאל, בכל ניסן אנו נגאלים ומקרבים את הגאולה ואת הישועה הן בכלל והן בפרט, כל שנה שחולפת הנפש מתקרבת להקב"ה וההבנה גדולה וניהים כלי קיבול שתישרה השכינה בנו.
ולכן צריכים להכין את עצמנו בימים אלו לחפש ולבדוק בחדרים ובסדקים של הלב ולנקות את נפשנו מן החמץ ולהרבות בתורה ומצוות.
וכבר אמרו חז"ל: רבי חנינה בן עקשיה אומר רצה הקב"ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצוות.
ומשלו חז"ל לאיש עשיר אשר הגיע לכפר של עניים וכשנכנס הצטער על העוני והמחסור אשר ראה בכפר, מיד אמר לאדם הראשון אשר פגש: מבקש אני להתאכסן בבית וכל דבר אשר יעשו למעני אני אשלם סכום מרובה ביותר. האדם רץ מבית לבית וסיפר ואמר: הגיע אדם לעיר אשר מבקש לשלם ברוחב לב לכל מי שיארח אותו, העניים הרגילים לדוחק לא האמינו ודחו אותו. עד אשר עני אחד הסכים, הכניסו לביתו, השתדל בכל כוחו למען הנאתו ורווחתו של העשיר, כעבור כמה ימים הודיע לו העשיר שהוא עוזב ויוצא לדרכו וביקש את החשבון לתשלום, העני ביקש מעט. אמר לו העשיר: לא, תיתן לי חשבון מפורט על כל אשר עשית למעני לפרטי פרטים ולא כללי.
כך אנו, הקב"ה רוצה לזכות אותנו לכן הרבה לנו תורה ומצוות.
ומדוע אמר תורה לפני מצוות?, אלא כאשר לומד האדם תורה מבין ויודע מה הערך של כל מצוה ומצוה ומה המורכבות של כל מצוה. לכן אחרי שלומד תורה מבין את המורכבות של המצוה ואז השכר המעלה גדולה ביותר ובהתאם גם השכר של המצוות.
הנה מגיעים לימי החג אשר ישנם מצוות מרובות ועיקר הימים האלו ישנם שני מצוות, חסד קימחא דפיסחא והשתדלות בגוף להכנת החג.
וישתדל האדם למסור נפש ולהרבות במצוות וה' יתן הטוב.
No comments:
Post a Comment