Thursday, December 6, 2012


  1. האמת היא אחת - האדמו"ר יאשיהו יוסף פינטו שליט"א

    לאחי ורעי ה' עליהם יחיו.
    הנה נכנסים אנו לימים קדושים ימי אורה וישועה ומתפללים אנו לאבינו שבשמים שזמן זה יעבור על אחינו בני ישראל בהשקט ובבטחה ולא יאונה רע ונזכה לעבור תקופה זו ברווח והצלה גדולה.
    הנה כשמתבוננים בכל עניין מכירת יוסף תמיהות רבות עולות בכל שנה ושנה, איך השבטים הקדושים לוקחים את אחיהם יוסף ומוכרים אותו לישמעאלים, אנשים ריקים ופוחזים אכזר...
    יים וכל מידות רעות היה בהם, השבטים לא מרחמים על אחיהם יוסף אך לבסוף רואים שלמחיה שלח הקב"ה את יוסף לארץ מצרים, לסלול את הדרך ולהקל את הירידה לארץ מצרים לשיעבוד הגדול.
    אך ידוע דברי חז"ל שבני ישראל נענשו על מכירת יוסף ועל מעשה זה מתו במיתה משונה עשרה הרוגי מלכות אשר היו התנאים הקדושים שהיו לעם ישראל.
    והנה נבאר ונאמר: ידוע המעשה במסכת בבא מציאה על עשרה הרוגי מלכות על רבי אלעזר בן הורקנוס אשר נקרא רבי אלעזר הגדול, אשר נידו אותו חכמים ובאחרית ימיו באו לבקרו וכשישבו בביתו בסוף ימיו שאל אותם: מדוע לא באתם ללמוד ממני תורה כל השנים שחלפו, ענו ואמרו לו שלא היה להם פנאי לבוא, עמד רבי אלעזר ואמר להם כולכם תמותו מיתה משונה ועל רבי עקיבא אמר: שלך תיהיה קשה מכולם, מיתתך תיהיה המיתה הקשה יותר מכל חברך. והנה קשה, מדוע ההקפדה הגדולה והקשה הזאת של רבי אלעזר בן הורקנוס וביותר על רבי עקיבא?.
    אלא מובא בספרים הקדושים: רבי אלעזר בן הורקנוס היה נשמתו של ראובן בן יעקב ולכן שמו הוא "הגדול" נשמת ראובן הבן הגדול של יעקב אבינו. וכך המשנה הראשונה שזה ראשית התורה שבעל פה, התנא הראשון אשר שמו מוזכר: מאימתי קוראים את שמע בערבית רבי אלעזר אומר, זה רבי אלעזר הגדול, הוא הראשון שנאמר במשנה משום שהוא גלגול ראובן הגדול, לכן נתן לו הכבוד, הראשון להיות מוזכר בתורה שבעל פה.
    ולכן כשבאו אומר להם רבי אלעזר: אם הייתם באים ללמוד ממני תורה והיינו יחד יושבים ולומדים ומייחדים ייחודים היינו מתקנים את העוון של מכירת יוסף ואז לא היינו צריכים להענש על המכירה ולא הייתם מתים במיתה משונה של עשרה הרוגי מלכות, משום שהלימוד תורה שלנו יחד על ידי היה מתקן את המכירה.
    ואתה רבי עקיבא קשה מכולם וידוע שרבי עקיבא היה במכירת יוסף כנגד הקב"ה, דהנה במכירת יוסף היו רק תשעה שבטים ורצו השבטים שיהיה מנין בנדר לא לגלות ליעקב אבינו על המכירה והיה חסר אחד למניין, עמדו וצרפו את הקב"ה למניין. אם כן מדוע נענש רבי עקיבא שהוא כנגד הקב"ה?.
    אלא יסוד גדול, בהרבה דברים בחיים האדם חוטא ועושה את הדברים החמורים והקשים ביותר והכל עושה בשם ה' לשם שמים, עושים עברות ודברים קשים לשם שמים ופה לימוד גדול, העונש על עברות בשם ה' ולשם היושר והאמת והצדק הוא הקשה מכולם. ולכן רבי עקיבא שהוא כנגד הקב"ה במכירת יוסף מיתתו קשה מכולם משום שאין עברות לשם שמים ועל עברות בשם לשם שמים הם הקשות והעונש הקשה מכל העברות כולם.
    וידעו שיש זמנים שככל שהזמן עובר העונש קשה ואם האדם יסתתר אחרי הלשם שמים אין תקנה למכתו וכשהשקר וחוסר הצדק ניגלים מעשה הרשע נחרטים לדרעון עולם.
    ולכן יזהר האדם וישמר מן העברות לשם שמים וידע שהאמת היא אחת וקל נקם ושילם.
    נשתדל להרבות באמת וביושר אמיתי ונזכה לגאולה שלמה בקרוב ממש, נחזק עצמנו באמונה בהקב"ה ונעמוד ונראה איך יקויים הפסוק: "התיצבו וראו אל ישועת ה".
    "ה' ילחם לכם ואתם תחרישון"

No comments:

Post a Comment