ויקרא שמו בישראל!
בס"ד
הקב"ה לגודל חביבות בני ישראל, מצווה את משה רבנו למנותם, כמו רועה שאוהב את צאנו, ומחמת חביבותם חוזר ומונה אותם מעת לעת, ועל כן ציווה ה' (במדבר א, ב): "שאו את ראש כל עדת בני ישראל למשפחותם לבית אבותם במספר שמות כל זכרלגולגלותם", הרי שהדגישה התורה, את משפחות עם ישראל ואת שמות בני ישראל, כיון ששני דברים אלו - קדושת המשפחה וקדושת שמות בני ישראל, הם חשובים ויסודיים בקיום העם!
ולכן צריכים ההורים בשעה שעומדים לתת שם לבנם או לבתם להתיישב בדבר ולדקדק עד מאוד שיהיה זה שם קדוש, כיוון שהשמות משפיעים על האדם ומהם יונק את השפע שיורד אליו לעולם, וכמובא בגמרא (יומא פג, ב): רבי מאיר ורבי יהודה ורבי יוסי הוו דייקו בשמא, כי מטו לההוא דוכתא בעו אשפיזא יהבו להו, אמרו לו מה שמך? אמר להן: כידור, אמר רבי מאיר: שמע מינה אדם רשע הוא, שנאמר (דברים לב, כ): "כי דור תהפוכות המה", הרי לנו עד כמה חשוב שמו של האדם, ומהשם אפשר לדעת את מהותו ופנימיותו.
ואמרו חז"ל במדרש (במדבר יג, יט): שאחד מהדברים שמחמתם נגאלו ישראל ממצרים, שלא שינו את שמם ואת לשונם, כשירדו למצרים נקראו ראובן ושמעון, וגם כשיצאו ממצרים עדין נקראו בשמותם כבתחילה, לא היו קורין לראובן רופא, ולא ליוסף לסטיס, ולא לבנימין אלכסנדרי, וכל זאת למה? משום שהאדם מקבל את השפע מהעולמות העליונים דרך השם שנקרא בשעת הברית, ועם שם קדוש מקבל שפע דקדושה וטהרה, אך עם שם שאינו על טהרת הקודש וברוח ישראל סבא, ההשפעה היא אינה טובה וחיובית, ובני ישראל במצרים שלא שינו את שמם ובחרו בשמות קודש ברוח ישראל סבא, אף ששקעו בתהום והגיעו למ'ט שערי טומאה, עדין היה להם מקור נאמן וטוב להמשיך עליהם שפע של טובה וברכה מן העולמות העליונים.
לכן, צריך כל אדם להשתדל מאוד ולשית עצות בנפשו ולהיזהר זהירות גדולה כשבא לקרוא לבנו שם בישראל, כי זה שמו וזה חלקו ונחלתו, וקריאת השם היא פתיחת הצינור והשפע לילד, וע"כ צריך לקרוא לו בשם טוב וראוי כשמות הצדיקים, וכשתחילת בנינו ושורשו יהא טוב, אזי מובטח לו שיצליח ויראה ברכה בעמלו, כיוון ששורש טוב לא יכזב ויצמיח פירות ראויים!
(חזון יאשיהו - האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א)
בשורות טובות!
בס"ד
הקב"ה לגודל חביבות בני ישראל, מצווה את משה רבנו למנותם, כמו רועה שאוהב את צאנו, ומחמת חביבותם חוזר ומונה אותם מעת לעת, ועל כן ציווה ה' (במדבר א, ב): "שאו את ראש כל עדת בני ישראל למשפחותם לבית אבותם במספר שמות כל זכרלגולגלותם", הרי שהדגישה התורה, את משפחות עם ישראל ואת שמות בני ישראל, כיון ששני דברים אלו - קדושת המשפחה וקדושת שמות בני ישראל, הם חשובים ויסודיים בקיום העם!
ולכן צריכים ההורים בשעה שעומדים לתת שם לבנם או לבתם להתיישב בדבר ולדקדק עד מאוד שיהיה זה שם קדוש, כיוון שהשמות משפיעים על האדם ומהם יונק את השפע שיורד אליו לעולם, וכמובא בגמרא (יומא פג, ב): רבי מאיר ורבי יהודה ורבי יוסי הוו דייקו בשמא, כי מטו לההוא דוכתא בעו אשפיזא יהבו להו, אמרו לו מה שמך? אמר להן: כידור, אמר רבי מאיר: שמע מינה אדם רשע הוא, שנאמר (דברים לב, כ): "כי דור תהפוכות המה", הרי לנו עד כמה חשוב שמו של האדם, ומהשם אפשר לדעת את מהותו ופנימיותו.
ואמרו חז"ל במדרש (במדבר יג, יט): שאחד מהדברים שמחמתם נגאלו ישראל ממצרים, שלא שינו את שמם ואת לשונם, כשירדו למצרים נקראו ראובן ושמעון, וגם כשיצאו ממצרים עדין נקראו בשמותם כבתחילה, לא היו קורין לראובן רופא, ולא ליוסף לסטיס, ולא לבנימין אלכסנדרי, וכל זאת למה? משום שהאדם מקבל את השפע מהעולמות העליונים דרך השם שנקרא בשעת הברית, ועם שם קדוש מקבל שפע דקדושה וטהרה, אך עם שם שאינו על טהרת הקודש וברוח ישראל סבא, ההשפעה היא אינה טובה וחיובית, ובני ישראל במצרים שלא שינו את שמם ובחרו בשמות קודש ברוח ישראל סבא, אף ששקעו בתהום והגיעו למ'ט שערי טומאה, עדין היה להם מקור נאמן וטוב להמשיך עליהם שפע של טובה וברכה מן העולמות העליונים.
לכן, צריך כל אדם להשתדל מאוד ולשית עצות בנפשו ולהיזהר זהירות גדולה כשבא לקרוא לבנו שם בישראל, כי זה שמו וזה חלקו ונחלתו, וקריאת השם היא פתיחת הצינור והשפע לילד, וע"כ צריך לקרוא לו בשם טוב וראוי כשמות הצדיקים, וכשתחילת בנינו ושורשו יהא טוב, אזי מובטח לו שיצליח ויראה ברכה בעמלו, כיוון ששורש טוב לא יכזב ויצמיח פירות ראויים!
(חזון יאשיהו - האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א)
בשורות טובות!
No comments:
Post a Comment