בס"ד
נאמר בתורה: "ובאת אל הכהן אשר יהיה בימים ההם"
ורש"י פירש: אין לך אלא כהן שבימיך כמו שהוא, והרמב"ן הקשה: ולא הבינותי, הרי הביכורים נותנים לכהן, ואם לא לכהן שבימיו, למי יתן?
ואפשר לפרש ולומר: כהנים בימים ההם, הם היו הרבנים המדריכים של כלל עם ישראל, הם היו מלמדים את העם את הדרך בה ילכו, וזה "כי מציון תצא תורה" - מהכהנים הנמצאים בבית המקדש - תצא תורה, היו מלמדים את העם תורה ודרך בה ילכו.
והנה טבע ואופי האדם: כל דבר שיש לו חושב ואומר: לאחר יש טוב ממני או בדור הקודם היו כהנים צדיקים וחסידים יותר מאלו, ואין ליבו שלם ובטוח עם אשר יש בידו, וזה אופי וטבע האדם.
ועל פי זה יובן הפסוק "ובאת אל הכהן אשר יהיה בימים ההם" - לא תחשוב על כהנים אחרים אולי הם טובים יותר, אולי כהן פלוני יותר טוב מהכהן הזה, אולי לפני שנים היו כהנים יותר טובים, - אלא ובאת אל הכהן אשר נמצא בימיך.
(חזון יאשיהו - האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א)
בשורות טובות!
נאמר בתורה: "ובאת אל הכהן אשר יהיה בימים ההם"
ורש"י פירש: אין לך אלא כהן שבימיך כמו שהוא, והרמב"ן הקשה: ולא הבינותי, הרי הביכורים נותנים לכהן, ואם לא לכהן שבימיו, למי יתן?
ואפשר לפרש ולומר: כהנים בימים ההם, הם היו הרבנים המדריכים של כלל עם ישראל, הם היו מלמדים את העם את הדרך בה ילכו, וזה "כי מציון תצא תורה" - מהכהנים הנמצאים בבית המקדש - תצא תורה, היו מלמדים את העם תורה ודרך בה ילכו.
והנה טבע ואופי האדם: כל דבר שיש לו חושב ואומר: לאחר יש טוב ממני או בדור הקודם היו כהנים צדיקים וחסידים יותר מאלו, ואין ליבו שלם ובטוח עם אשר יש בידו, וזה אופי וטבע האדם.
ועל פי זה יובן הפסוק "ובאת אל הכהן אשר יהיה בימים ההם" - לא תחשוב על כהנים אחרים אולי הם טובים יותר, אולי כהן פלוני יותר טוב מהכהן הזה, אולי לפני שנים היו כהנים יותר טובים, - אלא ובאת אל הכהן אשר נמצא בימיך.
(חזון יאשיהו - האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א)
בשורות טובות!
No comments:
Post a Comment