לא לשכוח ששליחים אנחנו - דברים מתוך ספריו של מורנו ורבנו הרה"ג הרב יאשיהו יוסף פינטו שליט"א
בס"ד
הקב"ה מבקש ממשה רבנו שילך לגאול את בני ישראל ומשה רבנו מתנגד ומבקש מהקב"ה שישלח גואל אחר והוא אינו מתאים להיות הגואל, וקשה, מדוע משה מתנגד? מי יכול לעמוד בפני הקב"ה ולומר לא על מה שהקב"ה מבקש? ועוד בקשה מיוחדת כזו להיות הגואל?
אלא אפשר לבאר לומר: משה רבנו אחז שהגואל צריך להיות גדול בכל המעלות הגדולות שאפשר ומכוחו תבוא הגאולה, ומשה רבנו אחז שהוא איש פשוט וידוע "שהאיש משה עניו מכל אדם אשר על פני האדמה", ואם הוא איש פשוט, אייך יכול לגאול את ישראל? הגאולה תהיה פשוטה מאוד.
וזה נמשל לילד אשר טעה ביער והיה בסכנה, איש פשוט עבר והצילו ולקחו להוריו, לא עושים מדבר זה עניין גדול, אך אם ילד טעה ביער והמלך עבר והצילו, עושים טקס והמלך משיב את הילד אשר הציל וכו'.
כך הקב"ה שולח שליח לגאול, משה אחז שהוא פשוט לכן הגאולה לא תהיה דבר מיוחד, גאולה פשוטה, אך אם הקב"ה ישלח אדם גדול לגאול, זו תהיה גאולה כמלך שמציל ילד מן היער.
ולכן, משה התנגד מאהבת עם ישראל, אך שליחות משה הייתה שליחות אחרת, הקב"ה שלחו לעשות את דברו בלי להכניס מכוחו או ממנו וזה מה שה' אומר למשה: "והייתי עם פיך", משה מוליך ומביא את דבר ה' בלי כוחות עצמיים שלו.
וזה עומק הפסוק: "הבוחר ובמשה עבדו ובישראל עמו", משה היה העבד, השליח ללכת לישראל עמו, בלי עניינים פרטיים שלו או ממנו!
הנה, לימוד זה צריך להיות מורה דרך בחיינו, ישנם אנשים אשר זכו לאיזה גדולה או מעלה או תפקיד מסויים, וברבות הימים מתחילים להאמין שהם ניהיו שותפים להקב"ה במעשה בראשית ובזכותם עומד עולם ומרוממים הם מכולם, אך זו טעות חמורה אשר הרס גדול טמון בה.
ונשתדל לחקוק בליבנו שכל מעלה וכל דרגה אשר זוכה בה האדם הוא שליח לעשות את שליחותן, ההורים הם שליחים לחנך את ילדיהם, המלמד בתלמוד תורה הוא שליח וכן כל יהודי ויהודי.
וכשנתעמק נמצא שכל המנהיגים אשר טעו והטעו את העולם - אלו אנשים אשר ברבות הימים האמינו בכוחם ובעצמם!
הנה ימים אלו הם זמן בעולם אשר כל אחד רוצה להביע את דעתו ולומר את שלו ולעמוד על שלו, וזהו ניסיון קשה של הדור הזה לדעת לעשות את שליחותך ביושר ובתמים ולא לעבור על בל תוסיף!
(חזון יאשיהו - האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א)
בשורות טובות!
בס"ד
הקב"ה מבקש ממשה רבנו שילך לגאול את בני ישראל ומשה רבנו מתנגד ומבקש מהקב"ה שישלח גואל אחר והוא אינו מתאים להיות הגואל, וקשה, מדוע משה מתנגד? מי יכול לעמוד בפני הקב"ה ולומר לא על מה שהקב"ה מבקש? ועוד בקשה מיוחדת כזו להיות הגואל?
אלא אפשר לבאר לומר: משה רבנו אחז שהגואל צריך להיות גדול בכל המעלות הגדולות שאפשר ומכוחו תבוא הגאולה, ומשה רבנו אחז שהוא איש פשוט וידוע "שהאיש משה עניו מכל אדם אשר על פני האדמה", ואם הוא איש פשוט, אייך יכול לגאול את ישראל? הגאולה תהיה פשוטה מאוד.
וזה נמשל לילד אשר טעה ביער והיה בסכנה, איש פשוט עבר והצילו ולקחו להוריו, לא עושים מדבר זה עניין גדול, אך אם ילד טעה ביער והמלך עבר והצילו, עושים טקס והמלך משיב את הילד אשר הציל וכו'.
כך הקב"ה שולח שליח לגאול, משה אחז שהוא פשוט לכן הגאולה לא תהיה דבר מיוחד, גאולה פשוטה, אך אם הקב"ה ישלח אדם גדול לגאול, זו תהיה גאולה כמלך שמציל ילד מן היער.
ולכן, משה התנגד מאהבת עם ישראל, אך שליחות משה הייתה שליחות אחרת, הקב"ה שלחו לעשות את דברו בלי להכניס מכוחו או ממנו וזה מה שה' אומר למשה: "והייתי עם פיך", משה מוליך ומביא את דבר ה' בלי כוחות עצמיים שלו.
וזה עומק הפסוק: "הבוחר ובמשה עבדו ובישראל עמו", משה היה העבד, השליח ללכת לישראל עמו, בלי עניינים פרטיים שלו או ממנו!
הנה, לימוד זה צריך להיות מורה דרך בחיינו, ישנם אנשים אשר זכו לאיזה גדולה או מעלה או תפקיד מסויים, וברבות הימים מתחילים להאמין שהם ניהיו שותפים להקב"ה במעשה בראשית ובזכותם עומד עולם ומרוממים הם מכולם, אך זו טעות חמורה אשר הרס גדול טמון בה.
ונשתדל לחקוק בליבנו שכל מעלה וכל דרגה אשר זוכה בה האדם הוא שליח לעשות את שליחותן, ההורים הם שליחים לחנך את ילדיהם, המלמד בתלמוד תורה הוא שליח וכן כל יהודי ויהודי.
וכשנתעמק נמצא שכל המנהיגים אשר טעו והטעו את העולם - אלו אנשים אשר ברבות הימים האמינו בכוחם ובעצמם!
הנה ימים אלו הם זמן בעולם אשר כל אחד רוצה להביע את דעתו ולומר את שלו ולעמוד על שלו, וזהו ניסיון קשה של הדור הזה לדעת לעשות את שליחותך ביושר ובתמים ולא לעבור על בל תוסיף!
(חזון יאשיהו - האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א)
בשורות טובות!
No comments:
Post a Comment