Monday, September 9, 2013

בכח תפילה מעומק הלב ובדמעות ניתן לשבור כל גזירה - דבר חיזוק מתוך ספריו של מורנו ורבנו הרה"ג הרב יאשיהו יוסף פינטו שליט"א

בס"ד

בימים קדושים אלו עשרת ימי תשובה, נעמוד בשברון הלב בכניעה, והדמעות אשר מזילים הם תיקון גדול לנשמה, כי דמעות הם כמין תמצית הנפש של האדם ומעלתם גדולה ביותר, ומצאנו אייך לאה שינתה את המהות שלה שנבראה בשביל להתחתן עם עשיו, ועל ידי דמעותיה נשאה ליעקב כי בכח הדמעות אפשר לשנות, כי שערי דמעה אינם ננעלו לעולם!

ידוע אשר מסופר על מו"ר זקננו הקדוש רבנו חיים פינטו זצוק"ל שבאה אשה לבקש תשועה על ביתה החולה והרב שלח אותה לביתה, אחר זמן שלח זקננו הקדוש עם שמשו בקבוק עם מעט מים וציווה שתמרח האשה מן המים על מקום מכאובה, אחר זמן התרפאה, באו ושאלו את הרב מה הייתה סגולתם של המים ששלחת? השיב להם: אלו דמעות אשר בכיתי אחרי שהלכה האשה ובזכותם התרפאה!

בכי דמעות האדם יכול לקרוע גזר דין על אדם אשר פרנסתו קשה, אשה חולה, אשר אינו מתחתן, אשר לא זכה לפרי בטן, ומכל מכאוב ומכל צער יכול להושיע.

והנה היצר הרע נלחם עם האדם להכניס בליבו יאוש, ואומר לאדם: חטאת חטאים קשים ביותר והקב"ה לא יקבל את תשובתך משום שהתרחקת מדי, והוא כאדם אשר נפל לבור עמוק מתייאש ואומר: אבדה כל עצה ןכל תקווה, לא אוכל לצאת מן המצר, אך האדם חייב לאזור כח בנפשו ואל יתייאש, ובכל כוחו יבקש מבעל הרחמים שיושיעו מכל צרה וירחם ויסלח על עוונותיו!

(אמרות טהורות הימים הנוראים - האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א)

בשורות טובות!

Sunday, September 8, 2013

צום גדליה - דברים מתוך ספריו של מורנו ורבנו הרה"ג הרב יאשיהו יוסף פינטו שליט"א

בס"ד

היום הוא יום אשר מתענים בו על שנהרג גדליה בן אחיקם.

מי הוא גדליה בן אחיקם?

נבוכדנצר ראה אותו אדם מיוחד ומיוחד ומרומם מעם ומינה אותו להיות ראש שארית הפליטה בארץ ישראל, היה אדם בשם ישמעאל בן נתינה אשר לא קיבל על עצמו את המינוי הזה, אשר נבוכדנצר מינה על הנשארים בארץ ישראל ותיכנן אייך להרוג את גדליה בן אחיקם, דבר זה הגיע לאוזני אדם בשם יוחנן בן קרח אשר מיד בא לפני גדליה בן אחיקם והזהיר אותו מישמעאל בן נתינה, אשר מתכנן לבא לפגוש אותו ובתוך הסעודה ואז סעודה או לשלוף את חרבו ולהרגו.

אך גדליה היה איש אציל הרוח ועמד ואמר: אני לא מקבל את הלשון הרע הזה ואין מציאות כזאת שיהודי יעמוד להרוג רב ומנהיג בעם ישראל, הפצירו הסובבים ובני ביתו שימנע מלפגוש את ישמעאל בן נתינה או יזהר וכו', אך גדליה לא יקבל את כל הדברים ועמד ופגש את ישמעאל בן נתינה, בתוך הפגישה הוציא את חברו והרגו ומאותו היום אסונות קשים ביותר פקדו את עם ישראל ודם רב נשפך.

וכשנתבונן בדברי רבותינו נמצא דבר פלא גדול, חכמנו מאשימים את גדליה בן אחיקם בכל הדברים אשר קרו לבני ישראל וכך דבר חז"ל: "תנא הוא הבור שמילא ישמעאל בן נתינה חללים דכתיב: והבור אשר השליך שם ישמעאל את כל פגרי אנשים אשר היכה ביד גדליה וכי גדליה הרגן הלא ישמעאל הרגן? אלא מתוך שהיה לו לחוש לעצת יוחנן בן קרח ולא חש מעלה עליו הכתוב כאילו הרגן (נידה ס"א).

בדברי חז"ל אלו לומדים יסוד גדול בחיינו, צריך להיזהר ולכבד כל אדם ולא לקבל ח"ו לשון הרע על שום אדם, אך האדם צריך לנהוג בזהירות גדולה ביותר ולהיות עם עין פקוחה לכל עניין ועניין, ואם לא נהג כך, לא יוכל לאחר מכן להצדיק עצמו שלא רצה לקבל לשון הרע, הנה גם גדליה לא רצה לקבל לשון הרע וחורבן גדול נגרם לעולם מדבר זה.

והנה במוצאי ראש השנה לאחר רוממות הנפש אשר כולנו עוברים והקירבה הגדולה להקב"ה ומחילה וסליחה לכל בן ישראל, בכל אופן אנו צמים ומזכירים את הזהירות לערנות בחיינו מכל עניין ועניין,

"ימלוך ה' לעולם", קדש שמך בעולמך", ותחזיינה עיננו בשובך לציון במהרה אמן כן יהי רצון, ה' עוז לעמו יתן ה' יברך את עמו בשלום"

(חזון יאשיהו מועדים - האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א)

צום קל ומועיל, ושנה טובה ומבורכת!


מעלת הזוהר הקדוש, ורבי שמעון בר יוחאי אשר אמר: יכול אני לפטור את העולם מן הדין, לפני יום הכיפורים - דבר תורה יומי מפי הרה"ג הרב יאשיהו יוסף פינטו שליט"א

בס"ד

לאחי ורעי ה' עליהם יחיו.
עומדים אנו במוצאי ראש השנה ושבת תשובה אשר זכינו לרוממות הנפש גדולה ולהתעלות והתקדשות גדולה יחד עם בני הישיבה בארץ הקודש. וב"ה זיכה אותנו הקב"ה, ביום בו נכנסנו לגיל הבינה, לייסד ולקבל על עצמנו לחזק בשער בת רבים את חובת היום לחלק את הזוהר הקדוש לימות השנה.

ב"ה היום בהתאספות ובדיבוק חברים קיבלו אהובינו וחביבנו, כבנים הם לנו, לחזק כרבבה מאחינו להקפיד בלימוד חובת היום הזוהר הקדוש ולסיים הלימוד של כל הזוהר עד ראש השנה שיבוא עלינו בשנה הבאה לטובה ולברכה.

וידוע מה שמובא בזוהר הקדוש שכל מי שלומד בזוהר הקדוש מידת הדין סרה ממנו. וחזקה שלפני יום הכיפורים עם קבלות כל כך גדולות ונשגבות ומסירות נפש עצומה של בני הישיבה לגדל ולקדש את העולם כולו ולטהר את העולם בלימוד הזוהר הקדוש, ודאי שרבי שמעון בר יוחאי שהעיד על עצמו: יכול אני לפטור את העולם מן הדין, יעמוד ויהיה מליץ יושר בעדנו ובעד כל קהילת קודש שובה ישראל ובעד כל כלל עם ישראל ונצא זכאים בדין ונכתב ונחתם לחיים טובים בספר הצדיקים והחסידים. ומכח הקבלה הזו ודאי נעשה רעש גדול בשמים ומחשבה טובה הקב"ה מצרפה למעשה.

וידוע אשר מובא בספר ( דברים ז'): "והיה עקב תשמעון את המשפטים האלה ושמרתם". וקשה, מדוע נאמר והיה עקב תשמעון את המשפטים, היה צריך לאמר והיה עקב תעשו את המשפטים?. אלא מפה לימוד ששמיעה וקבלה אפילו שעדין לא עשה האדם כבר הדבר מצטרף למעשה. והמחשבה הטובה והקבלה של רבבה מאחינו בני ישראל בעשרת ימי תשובה ודאי זיכוך גדול ורבי שמעון בר יוחאי וכל גורן התלמידים אשר חיברו עמו את הזוהר הקדוש עומדים ומליצי יושר בשמים וחזקה שהמחשבה הטובה הזו והרצון והמסירות נפש בראה רבבות של מלאכים שאין כח היכול לעמוד כנגדם.

וידוע אשר מובא בילקוט שמעוני תהילים, שביום הכיפורים בא הס"מ ומניח את כל עוונותיהם של ישראל לפני הקב"ה וכן בא גם מיכאל המלאך ומניח כל הזכויות של עם ישראל ושוקלים אותם לפני הקב"ה ומיד מבקש הס"מ רשות מהקב"ה ללכת ולחפש ולהביא עוד עוונות וחטאים של בני ישראל להכביד ולנצח ולהוציא שנה קשה וגזרות קשות חס ושלום על עם ישראל וכשיוצא מבית דינו של הקב"ה לחפש עוד עוונות, לוקח הקב"ה חלק מהעוונות ומטמינם ומחביאם במקום נסתר וכשחוזר הס"מ ומביא עמו כמה עוונות מוצא שהרבה מן העוונות שכבר הביא נעלמו ועל זה אומר הס"מ (תהילים פ"א): "נשאת עוון עמיך", וקשה, מדוע הקב"ה נוהג כך, לוקח בסתר מהעוונות וכן מדוע מחביאם במקום נסתר, הרי לה' הארץ ומלואה תבל ויושבי בה ועל פיו ישק דבר ואין מי יאמר לו מה תעשה ומה תפעל?, אלא כאשר האדם מערער בתשובה ובנפשו ובליבו מקבל על עצמו לשוב באהבה אל ה', דברים שבמחשבה ובלב אף אדם ואף מלאך לא יכול להבין ולא יכול לדעת, הנסתרות לה' אלוקנו ורק הקב"ה יודע תעלומות ויודע את אשר בסיתרי הלב ולשבת ולהסביר לס"מ מה אדם ערער בליבו ומה האדם קיבל על עצמו בינו לבין בוראו, השטן לא יבין ולא יכול להבין. וכאשר אדם ערער בליבו תשובה ומעשים טובים וקבלות גדולות וקדושות, רוב עוונותיו נעשים כזכויות ולכן הקב"ה לוקח אותם ומניח אותם במקום גבוה משום שהערעורים של התשובה והקבלות שבלב הם בין האדם לבין בוראו. וזה מה שנאמר: "כי ביום הזה יכפר עלכם לטהר אתכם מכל חאטתכם לפני ה' תטהרו", "לפני ה", הערעורים והמחשבות הם רק לפני ה', רק הוא יודע את מה שערערנו וקיבלנו על עצמנו. ויותר מכך אותם עוונות כשעושים תשובה מאהבה נהפכים כזכויות.

ימים אלו הם ימים של תיקון הנפש, יום ראשון אפשר לתקן את כל ימי ראשון של השנה וכן יום שני את כל ימות שני של השנה וכמו ששבת הזו נקראת שבת תשובה אף יום ראשון נקרא יום ראשון תשובה ואף יום שני נקרא יום שני תשובה וכל ימות השבוע הזה נקראים שם היום ויחד עמו תשובה.

וזכינו השבת יחד עם קבלת הזוהר הקדוש המחולק לימות השנה וביום שלישי נזכה כולנו כאיש אחד בלב אחד לעמוד על ציון רבנו הקדוש רבי אליעזר פאפו בעל הפלא יועץ, אשר הבטיח הבטחות מרובות מי שיעמוד על קברו וממי שיקבל טובה יחזיר לו.

אלו דברים של הכנה לעמוד ביום הכפורים ולעמוד ולצאת זכאים ומחוזקים לקראת השנה הבאה עלינו לטובה, שתיהיה שנה של עשיה, שנה של ברכה, שנה של הצלחה, שנה שתהיה אבן פינה ליסודות גדולים בקהילתנו הקדושה שובה ישראל, לפרט ולכלל, שנה ששערי שמים יפתחו בה לפרנסה מרובה ולהצלחה גדולה. כולם ימסרו נפש לעלות ביום שלישי לציונו של רבנו הקדוש ונישא ליבנו אל אבינו שבשמים בקבלות ובהכנה גדולה ונזכה שיושפע עלינו שפע רב מכל העולמות וברכת ה' היא תעשיר ולא תוסיף עצב עימה.

ה' קל רחום וחנון ארך אפים ורב חסד וגו'.
ה' עוז לעמו יתן ה' יברך את עמו בשלום.


Wednesday, September 4, 2013

דברים מתוך ספריו של מורנו ורבנו הרה"ג הרב יאשיהו יוסף פינטו שליט"א על ראש השנה!

בס"ד

הנה עומדים לפני יום הדין ופחד ואימה אוחזים בכל מי שבר דעת הוא, יום המשפט "ספרי חיים ומתים לפניך נפתחים", מי לחיים מי למוות, מי לא נפקד כהיום הזה!

יראים ושלמים וכן כל בר דעת מחפש דרכים אייך להינצל מן הדין, מן המשפט, אך ישנה עצה גדולה אשרהגמרא במסכת ראש השנה י'ז נותנת לנו: אמר רבא: "כל המעביר על מידותיו מעבירים לו על כל פשעיו", שנאמר (מיכה ז', י'ח): "נושא עוון עובר על פשע", והגמרא ממשיכה ומספרת: רבי הונא הבן של רבי יהושע חלה, ראה אותו רב פפא, אמר לקרוביו: הכינו לו צידה לדרך, פירוש: ראה שמחלתו קשה וביקש מקרוביו שיכינו לו את התכריכין, לבסוף התרפא רב הונא, רב פפא בא לראות אותו אחרי שהתרפא, שאל אותו רב פפא, מה ראית בשעת חולייך? ענה ואמר לו: ראיתי שמיתה נקנסה עלי, אך הקב"ה אמר: הואיל ואינו מקפיד על מידותיו גם אתם המלאכים אל תדקדקו אחריו וכך הוסיפו לו ימים ושנים.

הנה סגולה הגדולה ביותר לחיים ארוכים ולמחילה על פשעים היא להעביר על המידות, לסלוח למי שפגע בך, למי שציער אותך, ומי שהוא רחום וחנון ומוחל וסולח שערי שמים פתוחים לפניו.

וידוע הגמרא במסכת תענית כ"ה: הייתה שנת בצורת קשה ובני ישראל התאספו ביום של צום ותענית לבקש מהקב"ה רחמים שיפתחו שערי שמים, רבי אלעזר ירד לפני התיבה ואמר עשרים וארבע ברכות ולא נענה, ירד רבי עקיבא אחריו ואמר: אבינו מלכנו אין לנו מלך אלא אתה, אבינו מלכנו למענך רחם עלינו, וירדו גשמים, היו חכמים מרננים ואומרים: מדוע תפילת רבי עקיבא נענתה ותפילותיו של רבי אלעזר לא נענו? יצעה בת קול מן השמים ואמרה: לא מפני שזה גדול מזה, אלא זה מעביר על מידותיו וזה אינו מעביר על מידותיו.

וכך מצאנו בגמרא מגילה כ"ח: שאלו תלמידיו של רב זירא את רבם: במה הארכת ימים? ענה ואמר להם: מעולם לא הקפדתי בתוך ביתי.

וידוע המעשה בחפץ חיים אשר באחד הימים ראו אותו יושב ובוכה בכי גדול, שאלו אותו מדוע בוכה? ענה ואמר להם: חז"ל נתנו לנו עצה אייך לזכות לכפרת עוונות, בלי צומות, בלי סיגופים, בלי כל הקושי והטורח ועמל בסיגופים, רק דבר אחד להעביר על המידות, ומי שמעביר על המידות מעבירים לו על כל פשעיו וקשה לי להגיע למידה זאת, לכן אני בוכה ומצטער, אוי לנו כמה סיגופים ותעניות אנו צריכים לפני יום הדין.

אנו חיים בדור קשה מאוד, בדור אשר הנסיונות רבים וקשים ובעיקר בבן אדם לחברו, הערכים הבסיסיים של בן אדם לחברו נשחקו לגמרי, כל אחד רואה את טוב עצמו ואת חיסרון חברו, האמונה הולכת ופוחתת וכל העולם הולך ונהיה על פי מה שנוח ומשתלם לאדם, לכל איסור מוצאים התרים ומי שיתיר מחלוקת ובאמתלאות של לשם שמים התרים לכל האיסורים, וכך אנו אומרים ומתוודים ביום כיפור: את אשר התרת אסרנו ואת אשר אסרת התרנו, ורואים אייך אנשים הולכים אחרי שרירות ליבם ומאבדים את כל עולמם.

ובסיום השנה מבקשים מכל קהל עדתנו, שיקבלו על עצמם לסיים ספר תהלים ביום ראשון וביום שני של ראש השנה למען הצלחת עם ישראל ועלינו ועל בתינו ועל משפחתנו, ולמען הצלחת הישיבה הקדושה.

"ותעל שועתם אל האלוקים" "ה' ה' אל רחום וחנון" " וטהר ליבנו לעובדך באמת"

(חזון יאשיהו מועדים - האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א

בברכת "תחל שנה וברכותיה" ושנה טובה ומבורכת מקהילת קודש בראשות האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א לכל בית ישראל!


Tuesday, September 3, 2013

וצדקנו במשפט המלך המשפט - דברים מתוך ספריו של מורנו ורבנו הרה"ג הרב יאשיהו יוסף פינטו שליט"א

בס"ד

עומדים אנו בערב יום הדין ראש השנה, אשר בו כל באי עולם עוברים לפניו כבני מרון, וכל אדם יעורר לבו ויזדעזע בבוא יום הדין, כי יחשוב כי כל מעשיו בספר נכתבים, ובעת ההיא האלוקים יביא במשפט את על מעשה וכל נעלם, אם טוב ואם רע, כי כל אדם נידון בראש השנה וגזר דינו נחתם ביום הכיפורים (ראש השנה טז.), מי לחיים ומי למיתה ח"ו, מי בחרב ומי בחיה, מי ברעב ומי בצמא, מי בשבי ומי בביזה.

והנה ידמה האדם בנפשו, בשעה שמביאים האדם למשפט לפני מלך בשר ודם בענין ממון או הליכה ח"ו לבית האסורים, ובוודאי אם יש חשש לעונש מיתה רח"ל, הלוא יחרד חרדה גדולה וישית עצות בנפשו, כל מאכל לא יערב לחכו ושינה ידיר מעינו, ולא יעלה על לבו לעשות שום דבר אחר זולתי למצוא זכות אייך ינצל מן המשפט, קל וחומר הוא בשעה שעומד האדם לדין לפני מלך מלכי המלכים ברוך הוא, והוא מוסר הקדמונים "מה נואלו ומה נשתטו אלו שאינם יודעים אייך יהיה משפטם, ועוסקים בדברים בטלים זולתי התשובה למצוא חן לפני הדיין הגדול" (אורחות צדיקים שער התשובה).

והנה ראש השנה הוא תחילת הדין והכפרה לאדם, ובו מחויב האדם לשים ליבו בכל כוחו להשתדל ולהכין עצמו בכל עוז להיות זכאי בדינו ביום תחילת הדין הנורא, ובוודאי בשעה זו בה פורש האדם את כפיו בתחינה בבקשה לסליחה ולכפרה מאת אל מלך רם ונישא, למען ימחלו כל חטאותיו ועוונותיו אשר עשה, מחויב הוא למחול ולסלוח בכל לב לכל אדם אשר עשה עמו רעה, ולא תהיה בלבו חלילה שום שמץ על כל איש ישראל.

ובאמת ביד האדם לאוקמי שכינתא מעפרא, כאשר על ידי מחשבה נכונה ומתוך הרהורי תשובה אמיתיים, מיד יתהפך לבבו להיות כבריאה חדשה, ויכול להכריע כל העולם כולו לכף זכות!

(אמרות טהורות הימים הנוראים - האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א)

בשורות טובות!


Monday, September 2, 2013

הקפדה במצוות תפילין וציצית - דברים מתוך ספריו של מורנו ורבנו הרה"ג הרב יאשיהו יוסף פינטו שליט"א

בס"ד

כתב בעל הטורים (דברים כ'ח): סגולה לאריכות ימים, הקפדה במצוות תפילין!

והנה בימים אלו, אשר ספרי חיים וספרי מתים פתוחים לפניו, וכל אחד מחפש לו סגולות לאריכות ימים, ישתדל כל אדם להוסיף הידור בקיום מצוות תפילין על ידו, וכגון, אם היה מנהגו להסיר תפילין במקום פלוני בתפילה, ישהה עימם עוד מעט, וימתין עד אחר התפילה, ומי שמעוטרים בתפילין בלאו הכי עד סוף התפילה, יקפידו ללמוד מעט אחר התפילה ותפילין בראשם.

בימים אלו של חודש אלול, אשר כל אדם שואל עצות לנפשו אייך להתקרב להקב"ה, יהדר אדם לאחוז בכל דבר שבקדושה, ובפרט במאכל צדיקים שכוחם רב לרחוץ הנפש ולטהרה מכל חלאה וטומאה.

כתב "בכף החיים" (סימן כ'ד א' כ'ה) בשם תיקוני זוהר (תיקון י'ח): שמלבוש הציצית הוא סגולה להיות מכוסה ממזיקין וממלאכי חבלה. ובספר "דבש לפי" (מערכת צ' א' כ'ז) כתב: שמצילו מעין הרע.

ונמצא בשם קדושמים (עי' אליה או"ח סי' כ'ד): שכל המעביר ציצית על עיניו כשהוא קורא פרשת ציצית יהא מובטח שלא יבוא לידי סימוי עיניים, והוסיף עוד הא"ר: גם הסתכלות בכנף של ציצית, טובה להסיר כעס, שכנ"ף בגמטריא כע"ס.

(אמרות טהורות הימים הנוראים - האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א)

בשורות טובות!


Sunday, September 1, 2013

"כל המעביר על מידותיו מעבירין לו על כל פשעיו" - דברים מתוך ספריו של מורנו ורבנו הרה"ג הרב יאשיהו יוסף פינטו שליט"א

בס"ד
 
אמרו חכמים (תענית כה, ב): מעשה ברבי אליעזר שירד לפני התיבה בתענית של עצירת גשמים, ואמר עשרים וארבע ברכות ולא נענה, ולא ירדו גשמים.
 
ירד רבי עקיבא אחריו, ואמר: "אבינו מלכנו אין לנו מלך אלא אתה, אבינו מלכנו למענך רחם עלינו", וירדו גשמים, היו החכמים מרננים אחרי רבי אליעזר, שכל כך הרבה בתפילה, עשרים וארבע ברכות, ולא נענה, ורבי עקיבא נענה מיד, יצאה בת קול מן השמים ואמרה: לא מפני שזה גדול מזה, אלא שזה מעביר על מידותיו וזה אינו מעביר על מידותיו.
 
ולא שחלילה רבי אליעזר לא היה מעביר על מידותיו, אלא, רבי אליעזר בן גדולים היה, ומקטנותו חונך והודרך למידות טובות וישרות ואורחות צדיקים, כשבא אפוא להעביר על מידותיו, לא נותרה בפניו מלאכה מרובה, ובקלות העביר על מידותיו, אך רבי עקיבא בן גרים היה, ועדין היו טמונים בו שורשי המידות הרעות, לכן כשבא להעביר על מידותיו, היה צריך להתאמץ מאוד כדי לשרש כל נטייה שאינה הגונה, לכן נענה ה' לו ולא לרבי אליעזר.
 
ועוד אמרו חכמים, ששני משיחים עתידים לעמוד בעם ישראל, משיח בן יוסף ומשיח בן דוד, ובמה זכו שבט יהודה ושבט יוסף למתנה נפלאה זו, שגואלן ומושיען של ישראל יעמוד מצאצאיהם, בכח ההעברה על המידות, כשהעביר יהודה על מידותיו, ואמר קבל עם ועדה: שתמר כלתו צדקה ממנו, בזה קנה לעצמו את המלוכה והזכות שמחלציו יצא משיח, וכן יוסף הצדיק, העביר על מידותיו, ולא שמר טינה לאחיו, אלא עודד את רוחם וחיזקם, בכח זה זכה יוסף שיעמוד מזרעו משיח שיושיע את עם ישראל.
 
הרי לנו כמה גדולה מעלת המעביר על מידותיו, שבזכותה נושא ה' פנים ומקבל את התפילות, כי כה גדול כח תיקון המידות, המצמיח ישועות ומקרב הגאולה, ופודה מכל צרה וצוקה!
 
(אמרות טהורות הימים הנוראים - האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א)
 
בשורות טובות!