בלב שלם!
חז"ל מספרים: על זוג אשר היו נשואים 10 שנים, ולא זכו לראות פרי בטן, הלכו לרבי שמעון בר יוחאי, וביקשו ממנו רשות ודרך אייך להתגרש, ענה ואמר להם רבי שמעון: כמו שבשעת החתונה התחתנתם בשמחה ובסעודה גדולה, אף את הגירושים תעשו כך, יעשו סעודה גדולה ושמחה ואח"כ יתגרשו, קיבלו את דיברי רבי שמעון בר יוחאי, ועמדו ועשו סעודה גדולה והזמינו את כל חבריהם, ואת כל משפחתם, ובסעודה הבעל שתה לשוכרה, וליבו היה בשמחה גדולה, עמד ואמר לאשתו: כל אשר תירצי אתן לך, ענתה ואמרה: אינני רוצה חס ושלום גירושים, רוצה אני שביתינו ימשיך להתקיים, והבעל ענה ואמר: כל אשר תרצי כך יהיה, ונרדם מיינו, הלכה האישה החכמה, ולקחה את עבדיה, וציוותה עליהם: להרימו ולקחתו לבית אביה, וכך עשו, כשהתעורר, מצא עצמו בבית אביה, לא הבין כיצד הגיע לשם, עמדה וסיפרה לו את כל אשר היה, באו יחד לפני רבי שמעון עם כל דבר המעשה, עמד רבי שמעון ובירכם שלשנה הבאה יזכו לבן זכר, וכך היה, לשנה הבאה זכו ופקדם ה' בפקודת ישועה ורחמים בבן זכר.
תמיד היה בליבנו הקושייה: מדוע רבי שמעון בר יוחאי מהרגע הראשון לא ברכם להיפקד בזרע של קיימא? ומדוע שלחם לעשות סעודה, הרי מייד אם היה מברכם היו מקבלים את דברי רבי שמעון בר יוחאי, ומצפים ומייחלים לברכתו שתתקיים, ומדוע כך נהג?
אלא אפשר לבאר ולומר יסוד גדול: בכדי שברכה תחול על דבר מסויים, צריך שיהיה לב שלם שיהיה כלי קיבול לקבל את הברכה, אם אין לב שלם, אין לברכה מקום היכן לחול, ולכן כשהולכים לצדיק - צריך התבטלות מוחלטת, וכן כשמבקשים מהקב"ה בקשה, צריך התבטלות גמורה, אך אם אין התבטלות - אין מקום לברכה לחול.
וזה אשר עשה רבי שמעון בר יוחאי: כשבא לפניו, היה ביניהם קטטה, טענות אחד כלפי השני, מי אשם בצער שעדיין לא נפקדו בבנים, כל אחד מאשים את השני, בצורה כזו אין מקום לברכה לחול, היה רבי שמעון צריך לנקות את המחלקות, להסיר את הכעסים, ואז יהיה כלי קיבול שתחול בו הברכה, ואחרי הסעודה, היו מוכנים הם לברכת רבי שמעון בר יוחאי.
(חזון יאשיהו - האדמו"ר יאשיהו יוסף פינטו שליט"א)
בשורות טובות!
No comments:
Post a Comment