Sunday, November 4, 2012


מי שאינו מוכיר טובה - להתרחק ממנו!

המודד והמבחן למדוד חברים ולמדוד קרובים, אם יש בהם הכרת הטוב או לא, מי שאין בו הכרת הטוב ירחק ממנו בכל כוחו.

וכבר הקב"ה הרחיק שתי אומות מעם ישראל, כנאמר (דברים כג, ד): "לא יבא עמוני ומואבי בקהל ה'", אין גרותם מתקבלת בעם ישראל "על אשר לא קידמו אתכם בלחם", עם ישראל עזר לאומות אלו והם כפרו בעזרה ולא עמדו בשעת צרה, אך החמירו את הצער של עם ישראל, ולכן, שורש נפשם פגום ובעלי מום הם, ולכן לא יבאו בקהל ה'.

על האדם לדעת בעלי כפיות טובה ואנשים אשר כופרים בטובת חבריהם, כפרעה וכבעלי המומים, אחריתם עדי אובד, בסוף מפסידים את עולמם עוה"ז ועוה"ב.

(חזון יאשיהו - האדמו"ר יאשיהו יוסף פינטו שליט"א)
לכל החברים היקרים הצדיקים!
שבוע טוב ומבורך!
זכות הרבים - האדמו"ר יאשיהו יוסף פינטו שליט"א

לאחי ורעי ה' עליהם יחיו.

שבוע חדש, ראשית חדשה עם ברכת ה' גדולה והצלחה מרובה בכל מעשה ידינו ובכל אשר נפנה נשכיל ונצליח.

הנה יש בלבנו קושיה חזקה ביותר, אמרו חז"ל: בשעה שנתעברה שרה אמנו, כיון שנלקחה שרה לביתו של פרעה ולביתו של אבימלך, היה בליבו של אברהם על שרה ובשביל זה עשה הקב"ה קלסתר פניו של יצחק דומים לאברהם אבינו.

והנה קשה ביותר, הרי אברהם אבינו 
ידע, שרה צדקת וקדושה ושום אדם לא נגע בה והקב"ה העניש את כל האנשים בביתו של פרעה ובבית אבימלך בעונשים קשים ביותר ואם כן מדוע לבו של אברהם אבינו היה על שרה, זה רק לצער צדקת גדולה ולהוסיף על כל הצער והיגון אשר עברה בשעות הקשות בבית פרעה ובבית אבימלך?. 



אלא אפשר לבאר ולומר יסוד גדול: התורה הקדושה (בבמדבר ה'): ואם לא נטמאה האשה וטהורה היא ונקתה ונזרעה זרע, וכך מצאנו אצל חנה (שמואל א'): אם ראה תראה והגמרא בברכות ל"ה פירשה ונקתה ונזרעה זרע, אם היתה עקרה או אילונית ופתח ה' את רחמה ויהיו לה בנים מאחר ויצאה טהורה.

ויובן צערו של אברהם, אברהם הרגיש שכל מה שנפקדו ביצחק זה בזכות שרה שהסתתרה ואין לו שום זכות בזה, לכן הצטער אברהם והקב"ה צר צורת יצחק כאברהם ללמד שלא רק זכות זה שהסתתרה זכתה לבנים אלא גם זכותו של אברהם אשר היה גדול מאוד והסימן שפניו של אברהם היו כפניו של יצחק.



וזה כח הזכות של הרבים אשר אין דבר העומד בפני זכות הרבים.
ישתדלו להעתיר בעדי ובעד הישיבה הקדושה וזכות הרבים תעמוד לנו באלף המגן

Saturday, November 3, 2012

הכרת הטוב!

אדם אשר מקבל טובה מחברו, נכנס בליבו כמו רע ומרגיש דחף בנפשו להחזיר רעה תחת טובה, וכמה שהטובה יותר גדולה, כך הרעה אשר יחזיר מקבל הטובה יותר גדולה.

וידוע על הגאון מוילנא, אשר היה בשולחנו מגרה עם אבנים קטנות, כששאלו אותו מדוע מחזיק מגרה עם אבנים? תירץ ואמר להם: כל אדם, אשר בא לפניי לבקש עזרה או טובה, נותן אני לו אבן קטנה ואומר לו כשאסיים לעשות לך את הטובה תשליך עלי אבן קטנה ולא סלע גדול.

ומעשים בכל יום הוא, כי המזיקים הגדולים ביותר הקמים על האדם, אלו כפויי הטובה, והאנשים אשר צר להם וכואב להם להשיב טובה תחת טובה, ומשיבים רעה תחת טובה.

(חזון יאשיהו - האדמו"ר יאשיהו יוסף פינטו שליט"א)
לכל הברים היקרים והצדיקים!
שבוע טוב ומבורך,ובשורות טובות

Friday, November 2, 2012

פרשת וירא!

"ותאמר שרה צחק עשה לי אלוקים כל השומע יצחק לי" (בראשית כא, ו)

מילא שמחה, אבל צחוק? מהי כוונת הדברים?

ונראה לבאר בדרך דרוש: לגבי החושן נאמר (שמות כח, כא): "והאבנים תהיין על שמות בני ישראל שתים עשרה על שמותם פתוחי חותם, איש על שמו תהיין לשני עשר שבט", ובגמרא בסוף פרק שביעי של מסכת יומא (עג:) אמרו שמלבד שמות השבטים נכתבו על החושן גם שמות שלושת האבות - אברהם יצחק ויעקב, וכן נכתבו בו המילים "שבטי ישורון", ובאופן זה היו בחושן כל אותיות הא-ב.

לאור זאת, זו היתה כוו...
נת ש
רה: הלא בכל שמות השבטים אין את האותיות צ-ח-ק, ועכשיו כשנולד יצחק יהיו בחושן גם אותיות אלו, ואם כן "כל השומע" - צחק לי", כלומר: האותיות צ-ח-ק הם "לי", על שם בני שהתבשרתי שיוולד לי.

(תורת יאשיהו בראשית - האדמו"ר יאשיהו יוסף פינטו שליט"א)

לכל החברים היקרים והצדיקים!
שבת שלום ומבורך ושפע גדול ובשורות טובות לעם ישראל!
"שבע יפול צדיק וקם" - האדמו"ר יאשיהו יוסף פינטו שליט"א

ערב שבת קודש,לאחי ורעי ה' עליהם יחיו.הנה בפרשות האלו אנו רואים את הניסיונות הקשים והמרים אשר עבר אברהם אבינו, דברים אשר הקושי הוא מעל הטבע האנושי אך אברהם אבינו עמד בהם בעוז ותעצומות ושם זרע את היסודות החזקים והאיתנים של עם ישראל.והנה צריכים ללמוד יסוד גדול לחיים, אמרו חז"ל: "*שבע יפול צדיק וקם*". וקשה, מדוע חז"ל אמרו דווקא את המספר 7, מדוע לא מספר אחר, מה המיוחד במספר שבע?אלא צריך לבאר ולומר: שבע זה מספר של טבע, מעל שבע זה מעל הטבע ופה צריכים ללמוד יסוד גדול, כל עוד הניסיונות שלך הם בגדר שבע, טבע, אפילו אם אתה רואה ומרגיש שאתה נופל תתחזק ותקום בכוחות עצמך כי זה עוד בתוך הטבע תתחזק ותעמוד וזה שבע יפול צדיק וקם וזה חובה לקום ולהתחזק.אבל אם רואה האדם שבאים עליו ניסיונות שהם לא טבע אלא הם מעל הטבע, ניסיונות לא טבעיים, דברים לא אנושיים, אז תדע שפה תעצור ומפה הקב"ה ינחה וידריך את כל דרכיך מעל הטבע וכל אשר יהיה מרגע זה זה ניסים ונפלאות מעל הטבע, הכל נהיה מעל השכל, מעל המוסכמות, מעל המובן.וכך מצאנו אצל בועז אשר אמרו חז"ל שהיו לו שלושים בנים ושלושים בנות וחיתן את כולם בחתונות המפוארות ביותר אשר היו בימים ההם ברוב עם והדר והנה כשהניסיון מהשמים החל לבוא עליו שלושים בניו נפטרו ושלושים בנותיו נפטרו וחורבן גדול עבר והיה עמו וביום האחרון ותהום העיר אף אשתו של בועז נפטרה, זה היה החורבן הנורא והקשה ביותר אשר היה לבועז אשר היה ראש הסנהדרין, גדול הדור, המיוחד שבכולם.אך באותו לילה שנפטרה אשתו והיה החורבן הגדול ביותר התחתן בועז עם רות ורות נפקדה באותו הלילה ואף בועז נפטר באותו הלילה, אך משם יצאה מלכות בית דוד, משם יצא דוד המלך.כשבא לאדם ניסיון מעל הטבע, מעבר לשבע יפול צדיק שזה טבע, שם עמוק נמצאת הגאולה מעל הטבע והישועה הגדולה ביותר.ועל זה נאמר: "*התייצבו וראו את ישועת ה'* ", "*ה' ילחם לכם ואתם תחרישון*".וכך היה אצל יהודה אשר ירד מאת אחיו והגיע עד איש עדולמי ושמו חירה, יהודה הגיע לשפל הגדול ביותר אך שם היה טמון הישועה הגדולה, המשך מלכות בית דוד.יש זמנים שצריך לעמוד, להסביר, לפרש, יש זמנים שהם מעבר לשבע יפול צדיק וקם, התייצבו וראו את ישועת ה'. ה' ילחם לכם ואתם תחרישון.בעזרת ה' יתברך הניסיונות האלו הם זריעה לדורות לקהילת קודש שובה ישראל וקהילתנו הקדושה היא ״*כעץ שתול על פלגי מים אשר פריו יתן בעיתו ועליהו לא יבול וכל אשר יעשה יצליח*״.שבת שלום, בשמחה ובאהבה מרובה לאבינו מלכנו מושיענו.

Thursday, November 1, 2012


  1. לעמוד איתן - האדמו"ר יאשיהו יוסף פינטו שליט"א

    לאחי ורעי היקרים.

    שמחים אנו שמחה גדולה להיות יחד היום בהיכל הישיבה בשיעור המקודש מימים ימימה ומתפללים להקב"ה שיגאלנו גאולה שלמה בקרוב.

    הנה בפרשת השבוע אברהם אבינו לוקח את בנו, את יצחק, להעלותו לעולה ואברהם אוחז את "המאכלת" לשחוט את בנו. והקשו חז"ל מדוע נאמר מאכלת ולא חרב ולא סכין או כל שם אחר?.

    ותרצו הלשון מאכלת היא מלמדת שכל מה שבני ישראל אוכלי...
    ם וקיימים לאורך כל הדורות בא מכוחו של אברהם, שמה היה מיוחד אצל אברהם בשעת העקדה, אלא שידע אברהם אבינו לחתוך דברים. הנה אברהם יש לו את בנו יחידו יצחק אשר אוהבו אהבה גדולה וברגע אחד הקב"ה מצוה את אברהם: "קח נא את בנך את יחידך", אברהם לא חושב הרבה ומיד קם לשחוט את בנו. אברהם אבינו היה לו כח גדול לחתוך מהר ולא לחכות ולא להתמהמה, אפילו שזה בנו יחידו, אפילו שזה מעשה שנגד כל דרכו, אברהם חותך ברגע אחד. וכן עם ישמעאל, רואה אותו מצחק מיד עומד וחותך בלי להתמהמה.


    הכח הזה של אברהם אבינו עמד עם בניו לדורי דורות לחתוך ולא לחכות וזה הלשון מאכלת, אנו אוכלים את הכח הזה לחתוך ברגע אחד ולא לגרור ולהמתין.

    הגרירה וההמתנה וחוסר ההחלטיות היא ההרס הגדול ביותר שיש בחיי האדם וכך מובא בגמרא שלמלך נבוכדנצאר היתה בת מושלמת ומיוחדת בכל דרכיה ובזמן ההוא היו שני נביאי שקר, אחאב וצדקיה אשר היו רשעים גדולים והיו עושים מעשים רעים ביותר וכך היה דרכם של אותם נביאי השקר, היה הולך אחד לאשה מהעיר והיה אומר לה יש לי נבואה מהקב"ה שאת צריכה להיות עם הנביא השני ולהקים זרע ממנו, האשה הייתה שומעת את זה ופוחדת והולכת וחוטאת עם נביא השקר. וכך הלכו שני נביאי השקר והמשיכו במעלליהם ובדרכם הרעה עד אשר הגיעו לבתו של נבוכדנצאר ואמר לה אחד מנביאי השקר על חברו שנבואת ה' שתקיים ממנו זרע. בתו של נבוכדנצאר שמעה והזדעזעה ורצה מהר לאביה וסיפרה לו על הדברים התמוהים האלו.

    מיד קרא נבוכדנצאר לשני נביאי הבעל ואמר להם: שמעתי את דיברכם אבל יש לי קושיה גדולה אליכם, אני הכרתי שלושה נביאים חנניה מישאל ועזריה אשר היו קדושים וטהורים ולעולם לא דיברו דברים ריקים כאלו ואיך אתם אומרים כאלו דברים. ענו אחאב וצדקיה: הם היו דבר מסויים ואנו דבר אחר לגמרי. אמר להם נבוכדנצאר: אם אתם רוצים שאני אאמין לכם ואתן לכם את בתי תעשו מה שעשו חנניה מישאל ועזריה, אני אכניס אתכם לתוך כבשן האש ואם תנצלו סימן שאתם צדיקים ואני אתן את בתי ואם לא סימן שאתם שקרנים ולא אעשה דבר חמור כזה. מיד עמדו שני נביאי השקר ואמרו: אנו רק שניים ואיך נינצל? הם היו שלושה, ואם ניהיה שלושה ודאי נינצל אמר להם נבוכדנצאר: לכו ותחפשו עוד צדיק שיהיה איתכם ואני אשליך אתכם לכבשן האש.

    הלכו והביאו את יהושע הכהן הגדול ואמרו לו שחייב להכנס לכבשן האש, זרקו אותם אנשי נבוכדנצאר את אחאב וצדקיה ויהושע הכהן הגדול, אחאב וצדקיה נשרפו ומתו ויהושע הכהן הגדול ניצל אך הצדדים של הבגדים שלו נשרפו. כשיצא שאל אותו נבוכדנצאר: מדוע שולי בגדיך נשרפו, אצל חנניה מישאל ועזריה כלום לא נשרף, ענה ואמר להם יהושע הכהן הגדול: אני אחד עם שני רשעים הם היו שלושה ולכן נצלו.

    הגמרא אומרת זו תשובה שענה יהושע לנבוכדנצאר אך מה באמת התשובה האמיתית?, מתרצת הגמרא שנענש יהושע משום שבניו לא הלכו בדרך ה' והוא לא הוכיח אותם חזק כמו שצריך. והנה זה יסוד מהחזקים בחיים, לעמוד איתן וחזק בדברים.


    וזה מהיסודות אשר לימד אותנו אבי האומה אברהם אבינו וזה המאכלת לדורי דורות, אשר צריכים ללמוד לחתוך במקום אשר צריכים לחתוך ולעמוד איתן וחזק בהם.

    ובעזרת ה' יתברך נלמד ונלמד ונזכה לאורה וישועה ולשמחת עולם.
    יבשר לנו בשורות טובות ישועות ונחמות.
מה שהשכל לא עושה הזמן עושה!

האדם צריך לדעת דבר גדול בחייו: לנתק את הכעסים הפנימיים שלו ולחשוב על הדברים כמו שהם, בלי לערב כעסים ודחפים פנימיים, כאשר האדם מערב כעסים ודחפיים פנימיים מאבד הוא את כל האמת שבחייו, ואף אם מרגיש ורואה שהשתיקה גורמת להפסד, והאויב משתמש בה להזיק לך, מוטב נזק של השתיקה ולא נזק של תגובה עם כעסים פנימיים שבך, משום שתגובה עם כעסים פנימיים סופה צער ונזק ארוך תווך יותר מהשתיקה.

וידע האדם יסוד גדול, שמה שהשכל לא עושה , הזמן עושה, יש לזמן כח גדול יותר מכל עשייה שיעשה בפזיזות ובכעס!

(חזון יאשיהו - האדמו"ר יאשיהו יוסף פינטו שליט"א)

לכל החברים היקרים והצדיקים!
יום טוב ומבורך,מצפים לראותכם היום בשיעור של מורנו ורבנו האדמו"ר יאשיהו יוסף פינטו שליט"א, בשעה 9 בישיבה באשדוד!